Przygotuj się na:

ZIMA NA DROGACH

To właśnie teraz, gdy temperatura rano spada poniżej 7 stopni Celsjusza, a kolejki do warsztatów są krótkie, powinniśmy umówić się na sezonową zmianę opon.

Ostatnie "parówki" znikną do końca roku

Warszawa

Koniec "parówek" | Tramwaje Warszawskie
Koniec "parówek" | Tramwaje Warszawskie
Koniec "parówek" | Tramwaje Warszawskie
Koniec "parówek" | Tramwaje Warszawskie
Koniec "parówek" | Tramwaje Warszawskie
Koniec "parówek" | Tramwaje Warszawskie
Koniec "parówek" | Tramwaje Warszawskie
Koniec "parówek" | Tramwaje Warszawskie
Koniec "parówek" | Tramwaje Warszawskie
Koniec "parówek" | Tramwaje Warszawskie

Tylko 10 składów typu 13N jeździ wciąż po stołecznych szynach. Do końca roku mają zniknąć, ale na razie nie wiadomo, jakie czeka je pożegnanie – informuje Rynek Kolejowy.

- Według stanu na dzień 30 listopada jest jeszcze 10 składów dwuwagonowych typu 13N - mówi dziennikarzom RK Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. - Na pewno do końca roku wycofamy z ruchu wszystkie tramwaje typu 13N - dodaje.

Siedem pamiątek

Tramwaje służą warszawiakom od ponad półwieku. Czy czeka je uroczyste pożegnanie? - Tak jak w przypadku innych tego typu wydarzeń, np. włączenia do eksploatacji pierwszego tramwaju typu 120Na, nasza spółka poinformuje o tym wydarzeniu z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym - zapewnia Powałka.

I zaznacza, że przynajmniej siedem wagonów Tramwaje Warszawskie zachowają dla celów historycznych.

Jak przypomina Rynek Kolejowy, pierwszy tramwaj zwany „parówką”, a dokładnie jeden wagon, trafił do Warszawy w 1959 roku. I nadal wozi pasażerów, jako drugi w składzie. Do 1969 stolicy dostarczono 838 wagony. Teraz zastępują je swingi.

PRZECZYTAJ ARYTKUŁ: DOKĄD ODCHODZĄ TRAMWAJE

A TAK WYGLĄDA NOWY DWUKIERUNKOWY SWING, KTÓRY WOZI PASAŻERÓW:

Dwukierunkowy tramwaj już wozi pasażerów
Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl