Ostatnie dni na wyrobienie abonamentu

Warszawa

Dawid Krysztofiński, tvnwarszawa.plSzersza strefa rusza 2 kwietnia

Tylko pięć dni zostało na składnie wniosków w sprawie abonamentów uprawniających do postoju przed domem bez dodatkowych opłat. 2 kwietnia zostanie rozszerzona strefa płatnego parkowania.

Wnioski można składać do końca tygodnia. Mieszkaniec zameldowany na pobyt czasowy lub stały musi wybrać najbliższy, najwygodniejszy dla siebie parkomat i podać jego numer. Potem może parkować przy nim lub w pobliżu ośmiu sąsiednich. Listę urządzeń przygotował Zarząd Dróg Miejskich. Opłata abonamentowa to 30 zł rocznie.

Jeśli ktoś do 2 kwietnia nie zdobędzie abonamentu, za parkowanie pod oknem zapłaci znacznie więcej. Nie oznacza to jednak całkowitej utraty szansy na tańsze parkowanie, bo abonamenty można wyrabiać przez cały rok.

Większa strefa od 2 kwietnia

Strefa płatnego parkowania niestrzeżonego (SPPN) ma być wkrótce rozszerzona o Muranów, Pragę Północ i część Ochoty. Parkomaty w nowych lokalizacjach zaczną działać 2 kwietnia 2013 roku.

TE DOKUMENTY SĄ WYMAGANE PRZY SKŁADANIU WNIOSKÓW:

- dowód osobisty składającego wniosek lub inny dokument potwierdzający tożsamość;

- potwierdzenie zameldowania na pobyt stały lub czasowy z podaniem okresu tego pobytu, wydane przez właściwy organ;

- dowód rejestracyjny pojazdu, na który wystawiony będzie abonament;

- odpłatna umowa cywilno-prawna lub umowa użyczenia zawarta w formie aktu notarialnego dotyczącego pojazdu, na który ma być wydany abonament, zawarte przez wnioskodawcę występującego o wydanie abonamentu (tylko w przypadku osób nie będących właścicielami lub współwłaścicielami pojazdu); a także inne dokumenty potwierdzające dane i informacje wynikające z wniosku.

Tu złożysz wniosek:

Zarząd Dróg Miejskich: ul. Chmielna 120, pokój nr 1, tel. 0 22 55 89 204, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 17:00,

Urząd Dzielnicy Śródmieście: ul. Nowogrodzka 43, sala ogólna Wydziału Obsługi Mieszkańców, tel. 0 22 699 83 80, czynne w godzinach: pon.: 8:00 - 18:00, wt. - pt. : 8:00 - 16:00,

Urząd Dzielnicy Ochota: ul. Grójecka 29, tel. 0 22 823 93 19, od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00,

Urząd Dzielnicy Mokotów: ul. Rakowiecka 25/27, sala ogólna Wydziału Obsługi Mieszkańców, tel. 0 22 565 16 65, czynne pon.: 8:00 - 18:00, śr. i pt.: 8.00 - 16:00, wt. i czw. – nieczynne.

lata/ec