"Obywatelu, to nie dyskoteka"

Warszawa

ZTMKampania ZTM

Pod takim hasłem ruszyła druga odsłona kampanii ZTM "Pomyśl o innych, nie jesteś tu sam". Plakaty pasażerowie będą mogli zobaczyć w 1200 pojazdach komunikacji miejskiej.

"Co Państwu najbardziej przeszkadza w zachowaniu innych pasażerów w komunikacji miejskiej?" - zapytał na swojej stronie internetowej Zarząd Transportu Miejskiego. Blisko 39 proc. pasażerów wskazało głośne zachowanie drugiego pasażera - ponad 20 proc. najbardziej przeszkadza głośne słuchanie muzyki zwłaszcza rano, w drodze do pracy czy szkoły, natomiast 18 proc. denerwują głośne rozmowy przez telefon komórkowy.

1200 pojazdów z plakatami

Od dzisiaj w 1200 pojazdów komunikacji miejskiej pojawią się plakaty przedstawiące przerysowaną, negatywną scenę w tramwaju. Na zdjęciu grupa pasażerów zatyka uszy, nie chcąc słuchać muzyki, która wydobywa się ze słuchawek innego pasażera.

Kampania potrwa do 24 października. Kolejna rozpocznie się 25 października - będzie dotyczyć nieustępowania miejsc potrzebującym współpasażerom.

Zdania podzielone

Kampania już odbiła się szerokim echem na facebooku. Zdania są podzielone. O to niektóre komentarze na stronie ZTM. -Rozmawiam i będę rozmawiać przez tel. komórkowy w środkach lokomocji - spędzam w nich średnio ok. 1 godz. dziennie - napisała Agnieszka.

– Rozmowy przez telefon są najgorsze. No po prostu jest mi bardzo potrzebna informacja, że współpasażer kupił warzywa na bazarze albo jedzie odebrać wyniki do szpitala. No ale może ktoś się lubi tym chwalić – napisał Paweł.

- Myślę, że ZTM znów źle zrozumiał nasz przekaz w ankiecie. Poza tym juz wolę sobie wsadzić słuchawki w uszy, niż słuchać historii ludzi, którzy dzielą się ze wszystkimi lub słuchać odgłosów jadącego tramwaju czy autobusu - skomentowała Joanna.

„Obywatelu, nie stój murem”

Pierwsza odsłona kampanii rozpoczęła się 11 października pod hasłem „Obywatelu, nie stój murem”. Urzędnicy przypominając postać pierwszego cesarza Chin, uczą pasażerów kultury i proszą o nie blokowanie wyjść. Właśnie takie zachowanie denerwuje ponad połowę ankietowanych. Tutaj przeczytasz więcej.

su/roody