Przygotuj się na:

Utrudnienia na Ursynowie

W weekend na Płaskowickiej ciąg dalszy prac związanych z budową Południowej Obwodnicy Warszawy. Z utrudnieniami muszą liczyć się kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej.

Nowe wiaty do poprawy. Wydłużą ławki, daszków "nie da się"

TVN Warszawa

Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.plNowa wiata na Mokotowie

Nowe wiaty przystankowe będą poprawiane. Zniknie jeden panel reklamowy, a zamiast niego w każdej będzie dwa razy dłuższa ławka. Zdaniem urzędników wciąż "nie da się" jednak poprawić daszków, które nie chronią przed deszczem. O tym, że nowe wiaty są wprawdzie ładne, ale niefunkcjonalne, pisaliśmy na tvnwarszawa.pl już w zeszłym roku. W kwietniu rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow przekonywał, że wiat nie da się jednak poprawić. - Koncepcja została wybrana w 2006 roku w konkursie zorganizowanym przez miasto. Niezależna komisja wybrała spośród wszystkich zgłoszonych propozycji takie, które były najbardziej praktyczne - mówił wtedy Krajnow.Podkreślał też, że projekt na pewno nie będzie już zmieniany, bo zdaniem ZTM wiaty spełniają swoje funkcje. - Są wygodne, estetyczne i Warszawa naprawdę nie ma się czego wstydzić - ocenił.Chcieć to mócW świetle tych słów zaskakująca jest informacja z zeszłotygodniowej konferencji prasowej szefa ZTM Wiesława Witka. Zapowiedział, że wiaty będą poprawione. Gdy chcieliśmy dopytać o szczegóły, Krajnow odmówił nam komentarza. Stwierdził tylko, że w przyszłym tygodniu miasto zwoła w tej sprawie kolejną konferencję.Jego szef był bardziej rozmowny. - Rezygnujemy z jednego panelu reklamowego. Dzięki temu wydłużymy ławki z 1,2 m do 2,4 m. Wsłuchujemy się w potrzeby pasażerów, bierzemy pod uwagę ich głos - zapewnił w rozmowie z nami.To nie pierwszy raz, gdy ZTM przyjął krytykę. Na samym początku montowania nowych wiat pojawiały się w nich "podpupniki", które nie spotkały się z dobrym przyjęciem. Wiaty do poprawki - To w końcu można zmienić projekt, czy nie można? - pytamy szefa ZTM.- W zakresie projektu wszystko jest od 2006 roku przesądzone, a zmiany dotyczące ławek i paneli reklamowych wprowadzamy, bo takie rozwiązanie udało się nam wypracować razem z naszym partnerem - odpowiada Witek.- Czy można wypracować rozwiązanie dotyczące niefunkcjonalnych daszków? - dociekamy.- Nie - ucina dyrektor.

Zobacz całą wypowiedź rzecznika ZTM z kwietnia:

Rzecznik ZTM o wiatach przystankowych
Artur Węgrzynowicz/ tvnwarszawa.pl

Wiaty dla Warszawy

Zgodnie z umową, która ratusz podpisał z firmą AMS, do końca 2017 roku ma powstać 1580 nowych zadaszeń. Gotowych jest już 477.

W ramach umowy powstały trzy rodzaje zadaszeń. Najwięcej jest wiat konkursowych - w najbardziej reprezentacyjnych i ważnych komunikacyjnie lokalizacjach miasta:

Z kolei na obszarach objętych nadzorem konserwatorskim, na przykład na Krakowskim Przedmieściu i przy Dworcu Wileńskim instalowane są wiaty konserwatorskie:

W pozostałej części miasta, w centrach dzielnic oraz przy głównych ciągach komunikacyjnych poza ścisłym centrum - wiaty seryjne:

Pierwsza wiata seryjna na Targówku
Lech Marcinczak/ tvnwarszawa.pl

Tak pasażerowie oceniają nowe wiaty:

Pasażerowie niezadowoleni z nowych wiat przystankowych
Mateusz Szmelter/ tvnwarszawa.pl

kś/r