Nowe maszyny na budowie metra

Warszawa

| "Daily Mirror", BBC Sportfot

Nowe maszyny przybywają na teren budowy II linii metra – pisze na warszawa@tvn.pl Mikołaj i załącza zdjęcia. – Przygotowujemy się do rozpoczęcia budowy ścian szczelinowych – wyjaśnia Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum Astaldi.

- Ściany szczelinowe to jeden z najważniejszych elementów budowy. To właśnie z nich powstanie komora, przez którą zostanie wpuszczona tarcza drążąca tunel. Później komora będzie stanowić także element konstrukcji przyszłej stacji – wyjaśnia Witczyński.

Komora będzie mieć 130 m długości, ponad 22 m szerokości i około 20 m głębokości. – Chcemy rozpocząć budowę ścian szczelinowych jeszcze w tym roku, ale to zależy od pogody. Jeżeli temperatura spada poniżej – 7 stopni, nie jest to możliwe – dodaje rzecznik Astaldi.

Największa inwestycja miasta

Budowa centralnego odcinka II linii metra jest najważniejszą inwestycją w najbliższych latach, na którą czeka cała Warszawa. Jest to największa samorządowa inwestycja w Polsce. 6 km podziemnej kolejki, przechodzącej m.in. pod Wisłą będzie kosztować 4,1 mld zł, z czego 2,9 mld zł pochodzi z UE. Drugą linią metra mamy pojechać pod koniec 2013 roku.

Centralny odcinek połączy Rondo Daszyńskiego z Dworcem Wileńskim. Powstanie siedem stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński.

par