Przygotuj się na:

WOLA: ZMIANY TRAS AUTOBUSÓW

Wraz z planowanym na kwiecień 2020 roku otwarciem nowych stacji metra na Woli zmienić się muszą trasy wielu linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego pokazał plany, które będą podstawą konsultacji społecznych. Początek 10 grudnia.

Nowe chodniki i droga rowerowa. Będą zmiany w rejonie Powsińskiej

Warszawa

ZDMPowsińską czekają zmiany

Drogowcy zapowiadają duże zmiany na ul. Powsińskiej. Jeszcze w tym roku ma powstać tu droga rowerowa i nowy chodnik. Zapowiadają też więcej zieleni i nowe sygnalizacje świetlne dostosowane do "zielonej fali".

Zmiany obejmą ul. Czerniakowską i Powsińską na odcinku między Trasą Siekierkowską i ul. Nałęczowską. Łącznie to około 2,5 km.

Na całej tej długości drogowcy planują budowę nowej drogi dla rowerów. Ma powstać po zachodniej stronie jezdni, a między Trasą Siekierkowską i ul. Gołkowską – również po wschodniej. Wzdłuż drogi wyremontowane zostaną też chodniki, które zyskają nową nawierzchnię wykonaną z betonowych płyt.

Skrzyżowania do poprawki

Zarząd Dróg Miejskich zapowiada też przebudowę czterech skrzyżowań.

- Sygnalizacje przy ul. Idzikowskiego/Gołkowskiej, ul. św. Bonifacego, pętli Sadyba i ul. Nałęczowskiej/Augustówka zostaną zmodernizowane i przystosowanie do "zielonej fali" – zapowiadają urzędnicy.

Nowa sygnalizacja ma zostać zamontowana również na skrzyżowaniu przy ul. Okrężnej (przy Skwerze Ormiańskim).

- Dzięki niej kierowcy będą mogli bezpiecznie skręcić w lewo lub przejechać przez ul. Powsińską, zaś piesi zyskają nowe przejście naziemne przez tę ulicę – zapewniają drogowcy. I dodają, że sygnalizacja na Okrężnej będzie skoordynowana z sąsiednimi skrzyżowaniami.

Szukają wykonawcy

Projekt zmian już jest gotowy i, jak zapewnia ZDM, był konsultowany z mieszkańcami. Teraz urzędnicy poszukują firmy, która wcieli go w życie. Zainteresowani mogą składać oferty do 27 lutego.

Zwycięska firma na wykonanie prac będzie miała sześć miesięcy. Co oznacza, że zmiany na Powsińskiej powinny być zrealizowane już jesienią tego roku.

Drogowcy zapewniają też, że na Powsińskiej się nie skończy. - W przyszłym roku planowana jest jej kontynuacja na ul. Wiertniczej, do al. Wilanowskiej – zapowiadają.

Cała inwestycja jest finansowana przy wsparciu środków unijnych, pozyskanych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Program ma na celu tworzenie rozwiązań, które zachęcą mieszkańców do poruszania się po aglomeracji inaczej niż samochodem.

Jest realizowany we współpracy z 39 gminami Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego.

Zobacz również materiał o wprowadzeniu stref ograniczonej prędkości na Sadybie:

Na Sadybie powstanie strefa ograniczonej prędkości
Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl

kw/mś