Nowa wylotówka na Kraków w 2021 roku. Podpisano umowy na kolejny odcinek S7

Warszawa

Dobra wiadomość dla kierowców. W czwartek podpisano umowy na budowę drogi ekspresowej - S7 pomiędzy węzłem Lotnisko a obwodnicą Grójca. Prace przy budowie tych 29 km trasy zakończyć się mają w kwietniu 2021 roku.

- Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy porty Trójmiasta, Północną Polskę, Bałtyk z południem Europy - powiedział w czwartek na konferencji prasowej Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa.

Dzięki tej inwestycji Warszawa zyska nową wylotówkę w stronę Krakowa. Droga nie tylko ułatwi wyjazd z miasta w kierunku południowym, ale też odciąży ciągle zakorkowaną Puławską.

W czerwcu minister infrastruktury przyznał dodatkowe pieniądze na tę inwestycję.

Przebieg trasy

Budowa nowej trasy została podzielona na trzy odcinki.

Zadanie A: odcinek: węzeł Lotnisko (bez węzła, który jest już gotowy) do węzła Lesznowola (z węzłem), długość: ok. 6,64 km; wykonawca robót: Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o.o, Construcciones Rubau S.A.; wartość kontraktu: 221,4 mln zł brutto;

Zadanie B: odcinek: węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem); długość: ok. 14,8 km; wykonawca Robót: IDS-BUD S.A.; wartość kontraktu: 388,7 mln zł brutto

Zadanie C: odcinek: węzeł Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca; długość: ok. 7,9 km; wykonawca Robót: Mota-Engil Central Europe S.A.; wartość kontraktu: 203,4 mln zł brutto.

11 mostów, 43 przejścia dla zwierząt

Na odcinku od węzła „Lotnisko” - do węzła Lesznowola trasa będzie mieć dwie jezdnie po 3 pasy ruchu, a od węzła Lesznowola dwie jezdnie po 2 pasy ruchu.

W ramach prac powstanie 26 wiaduktów, 11 mostów, 2 kładki dla pieszych, 43 przejść dla małych zwierząt, zbiorniki retencyjne, urządzenia podczyszczające ścieki przed odprowadzeniem do odbiornika, ekrany akustyczne.

Do 2021 roku

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowcy i Autostrad, prace projektowe i roboty będą trwać 34 miesiące (z wyłączeniem miesięcy zimowych) od daty rozpoczęcia, tj. od 17.08.2017 r. 16 miesięcy ma potrwać projektowanie i uzyskanie decyzji ZRID, kolejnych 18 miesięcy - realizacja robót (od marca 2019 do marca 2021).

W trakcie czwartkowej uroczystości minister wyraził jednak nadzieję, że ten termin zostanie przyspieszony. -Jeżeli tak by się udało, to każdy miesiąc jest miesiącem, w którym będzie mniej wypadków drogowych, i łatwiej mieszkańcom będzie dojechać do Warszawy - powiedział.

Orientacyjny plan nowej ekspresówki S7
TVN24

Zobacz także budowę ważnej trasy S8- obwodnicy Marek:

Powstaje obwodnica Marek - fragment S8
Artur Węgrzynowicz, Marcin Chłopaś, tvnwarszawa.pl

PAP/su/pm