Nierówne Wybrzeże Szczecińskie: "Wszystko zgodnie z projektem"

Warszawa

| Getty Imagesfot. Lech Marcinczak/tvnwarszawa.pl

Wybrzeże Szczecińskie zostało oddane do ruchu w piątek, a już internauci wytykają drogowcom błędy. Między innymi informują o nierównościach na jezdni. - To nie jest fuszerka- uspokaja Agata Choińska, rzeczniczka ZMID - Jezdnia musiała być dopasowana do niepodlegającej przebudowie infrastruktury podziemnej- dodaje.

"Gołym okiem widać, że prace zostały wykonane bardzo niedbale. Jezdnia jest po prostu nierówna i jadąc samochodem wyraźnie czuć dołki i górki, pas z kostki oddzielający obie jezdnie jest także pofalowany, a dodatkowo nachylony w stronę Wisły. Jezdnia bliżej Wisły jest położona niżej niż ta koło stadionu, barierki oddzielające jezdnie są krzywe jak falochron. Przy tak prestiżowej i drogiej inwestycji jak Stadion Narodowy, to po prostu wstyd zrobić taką drogę" - pisze na warszawa@tvn.pl internauta.

"Wysokość jezdni zmienia się co kilkanaście metrów"

Zarzuty internautów odpierają drogowcy. - Jezdnia musiała nie tylko zachować pierwotną wysokość, tak aby wjazd od Wału Miedzeszyńskiego i ulicy Sokolej nie był utrudniony, ale również odpowiednie odprowadzanie wód opadowych - przekonuje Choińska.

- Dlatego też, wysokość nowo wybudowanej jezdni zmienia się co kilkanaście metrów. Powstałe w ten sposób spadki umożliwiają odprowadzenie wody do kanalizacji deszczowej - dodaje. - Wszystko zostało wykonane zgodnie z projektem- zapewnia.

Remont się zakończył, bałagan został

Remontowany fragment Wybrzeża Szczecińskiego został otwarty w piątek. Drogowcy tak się spieszyli, że zapomnieli posprzątać wokół. - Na chodniku zalegają poprzewracane znaki drogowe, puszki z klejem do taśm, na których widnieje znak "substancja niebezpieczna dla środowiska", a w okolicy stadionu zostały nawet prywatne rzeczy robotników - informował w weekend Lech Marcinczak, reporter tvnwarszawa.pl.

W poniedziałek urzędnicy ZMID zwrócili uwagę wykonawcy remontu na bałagan. Zapewnili jednocześnie, że "prace porządkowe są prowadzone i zakończą się najszybciej jak to możliwe".

Wygodnie do stadionu

Prace, które rozpoczęły się jeszcze w 2010 roku, obejmowały przede wszystkim: budowę dogodnego dojazdu i wyjazdu ze Stadionu Narodowego oraz znajdującego się tam parkingu na ok. 1700 samochodów, budowę skrzyżowania z przewidzianą w projekcie Stadionu Narodowego ulicą Sokolą bis wraz z chodnikami dla pieszych. Ponownie dostępny jest również wjazd i zjazd na Wybrzeże Szczecińskie z mostu Poniatowskiego.

Powstały ścieżki rowerowe, przebudowano sygnalizację świetlną, zbudowano przystanki autobusowe.

Koszt inwestycji to 7,8 mln złotych.

su/par