Przygotuj się na:

ZMIANY W KODEKSIE DROGOWYM

Szóstego grudnia weszły w życie nowe przepisy o tworzeniu drogowych korytarzy życia oraz jazdy na suwak.

Nawet o 3 minuty przyspieszą tramwaje z Pragi i Bródna

Warszawa

Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.plTramwaje przyspieszą

Remont trasy tramwajowej między Dworcem Wileńskim a pętlą Żerań Wschodni przyniósł nie tylko nowe tory i wygodniejsze przystanki. Jak chwali się ratusz, dzięki wprowadzonym na tej trasie priorytetom, podróż tramwajem może się skrócić nawet o 3 minuty.

Priorytet dla tramwajów – system który daje im zielone światło na skrzyżowaniach - od wtorku działa już w ciągu ul. 11 Listopada (łącznie 6 skrzyżowań, na których zastosowano koordynację protramwajową, dającą tzw. zieloną falę) oraz na ul. św. J. Odrowąża (4 skrzyżowania z zastosowaniem pełnej adaptacji, przydzielającej pełny lub wysoki priorytet dla przejeżdżających tramwajów).

Szybciej o 3 minuty

Tramwajarze zapowiadają, że w ciągu kilku dni priorytety otrzymają 4 kolejne skrzyżowania na tej trasie – wzdłuż ulic: Rembielińskiej (z ulicami: Matki Teresy z Kalkuty, Bartniczą i Kondratowicza) i Annopol (z ul. Odlewniczą).

- Zmiany na wszystkich wspomnianych skrzyżowaniach pozwolą pasażerom podróżującym tramwajami linii 1, 3, 4, 25 i 41 skrócić czas przejazdu nawet o 3 minuty – zapowiada Monika Wierzbicka z Tramwajów Warszawskich.

Nowe priorytety

W następnej kolejności tramwajarze planują uruchomić system sterowania ruchem na ul. Marymonckiej: na odcinku od al. Zjednoczenia na północ oraz w rejonie skrzyżowania ulic: ks. J. Popiełuszki i J. Słowackiego – łącznie 7 skrzyżowań. - Po zakończeniu prac przez ZDM uruchomione zostaną także priorytety na placu Wilsona oraz na skrzyżowaniach ul. Słowackiego z ulicami: Suzina i Krechowiecką – dodaje Wierzbicka.

Na ukończeniu są również prace związane z wdrożeniem priorytetów na ul. Powstańców Śląskich. W tym roku tramwajarze planują także uruchomienie priorytetów na skrzyżowaniach ulic Połczyńskiej i Wolskiej z ulicami Powstańców Śląskich, ul. Fort Wola oraz ul. Elekcyjną.

Wielki remont

Remont torowiska rozpoczął się w sierpniu. Początkowo informowano, że zakończy się w połowie listopada.

Już raz tramwaje wróciły na Bródno. Było to w październiku. Ale pasażerowie nie cieszyli się długo z tego stanu rzeczy - na początku listopada znowu wycofano składy z tej części miasta. Części prac nie udało się wykonać przed Wszystkich Świętych.

Ostatnie prace - przy pętli Annopol - skończyły się w grudniu.

Tramwaje linii 4 i 41 wróciły na swoje trasy
Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl

jb/sk