Przygotuj się na:

ZMIANY W KODEKSIE RUCHU

Szóstego grudnia wchodzą w życie nowe przepisy o tworzeniu drogowych korytarzy życia oraz jazdy na suwak.

Nad Wisłą budują "autostradę" dla rowerów

Warszawa

Budowa w pobliżu Centrum Olimpijskiego | Pełnomocnik prezydent ds. komunikacji rowerowej
Naiwerzchnia w pobliżu Spójni | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Szlak przy Spójni | Pełnomocnik prezydent ds. komunikacji rowerowej
Nadwiślański Szlak Rowerowy w pobliżu mostu Grota-Roweckiego | Pełnomocnik prezydent ds. komunikacji rowerowej
Remont zniszczonych ścieżek wzdłuż Bulwarów Wiślanych | Pełnomocnik prezydent ds. komunikacji rowerowej
Budowa w pobliżu Centrum Olimpijskiego | Pełnomocnik prezydent ds. komunikacji rowerowej
Naiwerzchnia w pobliżu Spójni | Pełnomocnik prezydent ds. rowerów
Szlak przy Spójni | Pełnomocnik prezydent ds. komunikacji rowerowej
Nadwiślański Szlak Rowerowy w pobliżu mostu Grota-Roweckiego | Pełnomocnik prezydent ds. komunikacji rowerowej
Remont zniszczonych ścieżek wzdłuż Bulwarów Wiślanych | Pełnomocnik prezydent ds. komunikacji rowerowej
Budowa w pobliżu Centrum Olimpijskiego | Pełnomocnik prezydent ds. komunikacji rowerowej

Wzdłuż Wisły trwa budowa Nadwiślańskiego Szlaku Rowerowego, który będzie miał około 10 metrów szerokości. Prace mają zakończyć się wiosną 2014 roku.

"To będzie najszersza droga dla rowerów w Warszawie!" – zapewnia Łukasz Puchalski, pełnomocnik prezydent ds. komunikacji rowerowej na jednym z popularnych portali społecznościowych.

Promenada dla pieszych i rowerów

Jak to wygląda w szczegółach? Pomiędzy mostem Marii Skłodowskiej-Curie a Grota-Roweckiego poszerzana jest istniejąca ścieżka dla jednośladów. A na odcinku od mostu Grota do ul. Boleść będą dwie osobne drogi.

- Jedna - istniejąca - asfaltowa dla rowerów, przy chodnikach wzdłuż Wisłostrady o szerokości przynajmniej trzech metrów. Druga to promenada szeroka na co najmniej 10 metrów, która będzie miała bardziej charakter rekreacyjny. Znajduje się bliżej rzeki, a korzystać z niej będą mogli piesi i rowerzyści - zapewnia Marek Piwowarski, pełnomocnik prezydent ds. Wisły. - Łącznie powstaje ogromna przestrzeń dla jednośladów, największa ścieżka rowerowa w Warszawie i najbardziej ze wszystkich popularna - dodaje.

"Naturalny klimat"

Pomiędzy mostem Grota a Spójnią, promenada będzie wyłożona nawierzchnią naturalną – twardą i spójną. - Będzie podobna do tej w parku Młocińskim - zbudowanej w ramach szlaku nadwiślańskiego przed dwoma laty. W niektórych miejscach na środku promenady będą drzewa, które specjalnie zostaną zachowane - to nada temu odcinkowi charakterystyczny naturalny klimat ścieżki wśród łęgów - zaznacza Piwowarski. I zaznacza, że od terenów Spójni do ul. Boleść promenada będzie już z białego betonu, zgodnego z tym jaki będzie na bulwarach. - Za ulicą Boleść będzie łączyła się z promenadą na modernizowanym odcinku bulwarów wiślanych, które mają być gotowe w drugiej połowie 2015 roku i są osobną inwestycją. Do zakończenia remontu nabrzeża rowerzyści będą musieli omijać teren prac wyznaczoną trasą rowerową po zachodniej stronie Wisłostrady - tłumaczy Piwowarski. - Ponadto na tym około dwukilometrowym odcinku powstanie nowa asfaltowa droga rowerowa wzdłuż Wisłostrady, jako wydzielona droga rowerowa obok chodnika - zapewnia.

Prace do wiosny 2014 roku

W ramach trwającej budowy Nadwiślańskiego Szlaku Rowerowego droga dla jednośladów i szeroka promenada powstają także na odcinku od Mostu Poniatowskiego do Cypla Czerniakowskiego . Dalej powstaje już droga rowerowa wzdłuż ul. Czerniakowskiej prowadząca do Trasy Siekierkowskiej. Dlaczego nie wzdłuż Wisły? - W przyszłości, jak na przekazanie terenu stacji pomp zgodzi się Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, to będzie można dalej pojechać wzdłuż rzeki szlakiem rowerowym - wyjaśnia pełnomocnik prezydent ds. Wisły. - Na razie trzeba będzie dojechać do Wisły wzdłuż Trasy Siekierkowskiej od ulicy Czerniakowskiej, a dalej już do południowych rejonów stolicy - dodaje. Prace związane z Nadwiślańskim Szlakiem Rowerowym obejmują również ul. Wał Zawadowski, gdzie powstaną nowe, szerokie pobocza, którym mają towarzyszyć urządzenia spowalniające ruch uliczny. - Wszystko wskazuje na to, że prace uda się zakończyć do wiosny przyszłego roku – mówi Piwowarski. - Inwestycja obejmuje łącznie ponad 16 kilometrów. Koszt to ponad 16 milionów złotych - dodaje.

Mapa NSR
Urząd Miasta

CZY WARTO JEŹDZIĆ NA ROWERZE ZIMĄ?

ran//ec

"To nie jest czas dla rowerzystów"
Dawid Krysztofiński /tvnwarszawa.pl i archiwum TVN24