Na stacji Dworzec Wileński powstaje galeria handlowa

Warszawa

Budowa II linii metra na Pradze Północ | Budowa metra
Budowa II linii metra na Pradze Północ | Budowa metra
Budowa II linii metra na Pradze Północ | Budowa metra
Budowa II linii metra na Pradze Północ | Budowa metra
Budowa II linii metra na Pradze Północ | Budowa metra
Budowa II linii metra na Pradze Północ | Budowa metra
Budowa II linii metra na Pradze Północ | Budowa metra
Budowa II linii metra na Pradze Północ | Budowa metra
Budowa II linii metra na Pradze Północ | Budowa metra
Budowa II linii metra na Pradze Północ | Budowa metra
Budowa II linii metra na Pradze Północ | Budowa metra
Budowa II linii metra na Pradze Północ | Budowa metra
Budowa II linii metra na Pradze Północ | Budowa metra
Budowa II linii metra na Pradze Północ | Budowa metra
Budowa II linii metra na Pradze Północ | Budowa metra
Budowa II linii metra na Pradze Północ | Budowa metra
Budowa II linii metra na Pradze Północ | Budowa metra

Pod skrzyżowaniem al. Solidarności i ul. Targowej prace idą pełną parą. Na budowanej stacji Dworzec Wileński powstały właśnie perony, układane są tory. budowany jest także pasaż handlowy.

Na poziomie -1 stacji zobaczyć można już przestrzeń galerii. Tutaj powstaną lokale usługowe dla pasażerów korzystających z węzła komunikacyjnego praskiej części Warszawy. Można też zauważyć miejsca, gdzie powstaną granatowe windy. Na stacji ma być ich aż 11.

Gotowe tory

Gotowy jest już 120 metrowy peron razem z konstrukcją schodów, które wyprowadzą podróżujących na poziom – 1. Zaawansowane są też prace nad rozjazdami powstającymi między torami odstawczymi a stacją.

Gotowe są już wygięte w łuk tory odstawcze wraz z platformą peronu technicznego oraz bocznymi chodnikami. Promień skrętu wynosi tutaj około354 m. Dla porównania na torach odstawczych stacji Rondo Daszyńskiego jest to 2000 m.

Jak radzą sobie budowniczowie z mrozami? Robią przerwy na herbatę:

lata/ran

"1 hour work, half hour tea"
Dawid Krysztofiński /tvnwarszawa.pl