"Cho膰 Dyngus dopiero w poniedzia艂ek, w podziemiach Targ贸wka ju偶 kilka dni temu rozpocz膮艂 si臋 kolejny festiwal lania betonu" - 偶artuj膮 w mediach spo艂eczno艣ciowych przedstawiciele Astaldi, wykonawcy metra na Targ贸wku. W艂a艣nie zako艅czyli budow臋 pierwszej cz臋艣ci torowiska dla kursuj膮cych tu w przysz艂o艣ci poci膮g贸w.
Budowniczy dzia艂aj膮 na razie w lewym tunelu, mi臋dzy przysz艂ymi stacjami Trocka a Targ贸wek. "Szykujemy torowisko. Praca wre i w lewym tunelu szlakowym wykonujemy zbrojenia p艂yty torowej, uk艂adamy bloczki i szyny" - opisywali przed kilkoma dniami. W pi膮tek poinformowali za to, 偶e pierwsza sekcja torowiska na tym odcinku (mi臋dzy Trock膮 a Targ贸wkiem) jest ju偶 gotowa.
"Na pozosta艂ych odcinkach trwa wylewanie bankiet贸w. Kontynuujemy r贸wnie偶 prace przy 艂膮cznikach tunelowych" - opisuj膮 przedstawiciel Astaldi.
Szyny o masie 700 ton
Na ca艂y uk艂ad torowy podziemnej kolejki po wschodniej stronie przypada 6200 tor贸w podstawowych, do tego 1200 metr贸w odstawczych na stacji Trocka. "艁膮czna masa szyn, kt贸re u艂o偶ymy do Dworca Wile艅skiego to ponad 700 ton!" - podkre艣laj膮 przedstawiciele wykonawcy. Przed艂u偶enie metra powinno by膰 gotowe w drugiej po艂owie 2019 roku. Planowane tutaj stacje to: "Szwedzka" (C16) pod Strzeleck膮 po wschodniej stronie Stalowej; "Targ贸wek" (C17) w okolicy skrzy偶owania Pratuli艅skiej z Ossowskiego oraz "Trocka" (C18) w rejonie skrzy偶owania ul. Pratuli艅skiej z Trock膮. Wszystkie te nazwy s膮 na razie robocze, bo nie zaakceptowa艂a ich jeszcze Rada Warszawy.
Na Woli dr膮偶膮 tunele
Metro buduje si臋 tak偶e po zachodniej stronie, cho膰 tutaj prace s膮 nieco mniej zaawansowane ni偶 na Targ贸wku. Na Woli trwa w艂a艣nie dr膮偶enie tuneli. W ostatni wtorek w艂adze Warszawy poinformowa艂y, 偶e tarcza Krystyna przebi艂a si臋 do stacji M艂yn贸w. "Oznacza to, 偶e pierwszy odcinek tunelu mi臋dzy stacjami jest ju偶 wydr膮偶ony" - o艣wiadczy艂a wiceprezydent Renata Kaznowska. Planowane stacje na Woli to: "P艂ocka" umiejscowiona pod P艂ock膮 w rejonie skrzy偶owania z Wolsk膮; "M艂yn贸w" planowana pod G贸rczewsk膮 po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie Soko艂owskiej i Syreny oraz "Ksi臋cia Janusza" pod G贸rczewsk膮 w rejonie skrzy偶owania z Ksi臋cia Janusza. Wykonawc膮 zachodniego odcinka jest firma Gulermark.
kw/b