MZA przegrały spór o przecinek. Kto dostarczy autobusy?

Warszawa

ZTMPrzetarg zostanie rozstrzygnięty jeszcze raz

Krajowa Izba Odwoławcza nakazała Miejskim Zakładom Autobusowym ponowne rozpatrzenie ofert w przetargu na zakup 47 przegubowców. Spór toczył się o ... przecinek.

MZA, wybierając dostawcę autobusów, odrzuciła ofertę firmy Lider Trading, ponieważ ta, podając zużycie paliwa, podała wartość 51 l/100 km. W stosownym załączniku informowano, że zużycie powinno być podane z dokładnością do jednego miejsca po przecinku. Na nic zdały się tłumaczenia, że w przypadku oferowanych Solbusów wartość ta to 51,0 l/100km. Lider Trading odpadł z przetargu.

Odwołanie uwzględnione

Firma zaskarżyła decyzję do KIO. - Odwołanie zostało uwzględnione – informuje Małgorzata Stręciwilk, rzecznik KIO. Teraz MZA będą musiały ponownie rozpatrzyć oferty, z uwzględnieniem tej wcześniej odrzuconej. - Nakazano ponowną ocenę ofert z uwzględnieniem tej Lider Trading – dodaje rzecznik.

Izba uznała, że był wymóg formalny ujęcia zużycia paliwa z dokładnością do miejsca po przecinku. stwierdziła jednak, że w tym przypadku nie został popełniony błąd merytoryczny, tylko formalny, ponieważ po przecinku znajduje się liczba 0. Jak zaznacza Stręciwilk, nie ma to znaczenia dla niezgodności treści.

MZA się podporządkuje

Orzeczenie nie trafiło jeszcze do MZA. Po jego dostarczeniu spółka ma 7 dni na zaskarżenie postanowienia do sądu okręgowego. Nie zamierza jednak z tego skorzystać. – Prawdopodobnie nie będziemy się odwoływać i zastosujemy się do zaleceń KIO – mówi Wojciech Ulikowski, dyrektor Biura Zarządu i Strategii MZA. Jak dodaje, KIO ma 14 dni na dostarczenie postanowienia. Po tym terminie zbierze się komisja, która ponownie rozpatrzy oferty. Jej prace potrwają około tygodnia.

Czy zatem firma Lider Trading może już uważać się za zwycięzcę przetargu? – Trudno mi wypowiadać się za komisję – ucina rozmowę Ulikowski.

Taniej o ponad 2 mln zł

Na przełomie roku tabor Miejskich Zakładów Autobusowych zasili 47 nowych autobusów. Mają być wyposażone w klimatyzację, elektroniczny system informacji wewnętrznej i zewnętrznej, monitoring wizyjny i udogodnienia dla osób niewidomych.

W lipcu zapadła decyzja, że nowe pojazdy dostarczy firma SOLARIS Bus & Coach (oferta opiewa na ponad 64,6 mln zł). EvoBus Polska oferowała mercedesy za blisko 66,9 mln zł, a Lider Trading oferowała autobusy Solbus za ponad 62,4 mln zł. Czyli o ponad dwa mln zł mniej niż zwycięzca.

wp//ec