Montują sufit na stacji Rondo Daszyńskiego

Warszawa

Kolor przewodni stacji to czerwony | P. Młynarski/budowametra.pl
Kolor przewodni stacji to czerwony | P. Młynarski/budowametra.pl
Stacja Rondo Daszyńskiego
Kolor przewodni stacji to czerwony | P. Młynarski/budowametra.pl
Stacja Rondo Daszyńskiego | P. Młynarski/budowametra.pl
Kolor przewodni stacji to czerwony | P. Młynarski/budowametra.pl
Kolor przewodni stacji to czerwony | P. Młynarski/budowametra.pl
Kolor przewodni stacji to czerwony | P. Młynarski/budowametra.pl
Stacja Rondo Daszyńskiego
Kolor przewodni stacji to czerwony | P. Młynarski/budowametra.pl
Stacja Rondo Daszyńskiego | P. Młynarski/budowametra.pl
Kolor przewodni stacji to czerwony | P. Młynarski/budowametra.pl

Na budowanej stacji Rondo Daszyńskiego trwa montaż czerwonego sufitu. To będzie kolor dominujący tej stacji. Jak informuje wykonawca II linii metra, gotowe są już tory wraz z trzecią szyną. Zobacz postęp prac na nowych zdjęciach.

Jak informuje wykonawca, nad peronem rozpoczął się montaż podwieszanego sufitu w formie czerwonych kubików. Pokryto go wcześniej warstwą tynku akustycznego, która ma zapewnić odpowiednią słyszalność komunikatów w podziemnej hali.

Wraz z sufitem montowane jest też oświetlenie.

Prace toczą się na wszystkich poziomach i mają zakończyć przed końcem czerwca.

Co słychać na peronach?

Na poziomie -1 trwają wykończenia. Instalowana jest szara, kamienna podłoga i ściany z czarnego polerowanego kamienia. Na poziomie hali peronowej posadzka będzie natomiast koloru szarego.

"Na poziomie hali peronowej gotowe są metalowe konstrukcje, na których umieszczona zostanie ściana zatorowa. Już niedługo zasłoni ona ściany szczelinowe stacji oraz znajdujące się na niej instalacje i trasy kablowe. Na całej długości stacji oraz na torach odstawczych wykonano już torowisko wraz z trzecią szyną zasilającą pociągi metra. Zamontowano również trzy z czterech biegów schodów ruchomych prowadzących bezpośrednio na peron" - informuje wykonawca.

W tym samym czasie odbywają się prace przy instalacjach sanitarnych oraz elektrotechnicznych.

Stacja Rondo Daszyńskiego | P. Młynarski/budowametra.pl
Stacja Rondo Daszyńskiego | P. Młynarski/budowametra.pl
Stacja Rondo Daszyńskiego | P. Młynarski/budowametra.pl
Schody ruchome na stacji Rondo Daszyńskiego | P. Młynarski/budowametra.pl
Stacja Rondo Daszyńskiego | P. Młynarski/budowametra.pl
Stacja Rondo Daszyńskiego | P. Młynarski/budowametra.pl
Stacja Rondo Daszyńskiego | P. Młynarski/budowametra.pl
Kolor przewodni stacji to czerwony | P. Młynarski/budowametra.pl
Stacja Rondo Daszyńskiego | P. Młynarski/budowametra.pl
Stacja Rondo Daszyńskiego | P. Młynarski/budowametra.pl
Stacja Rondo Daszyńskiego | P. Młynarski/budowametra.pl
Schody ruchome na stacji Rondo Daszyńskiego | P. Młynarski/budowametra.pl
Stacja Rondo Daszyńskiego | P. Młynarski/budowametra.pl
Stacja Rondo Daszyńskiego | P. Młynarski/budowametra.pl

Odtwarzają ul. Prostą

Na powierzchni trwa układanie torów tramwajowych wzdłuż ulicy Prostej. Wylano również część asfaltu na odtwarzanej ulicy Kasprzaka.

Montowane są daszki nad wejściami.

Jak informuje wykonawca, gotowe są cztery z nich, a pozostałe dwa powinny powstać do końca przyszłego tygodnia.

Rozpoczęto montaż żaluzji wentylacyjnych.

Siedem stacji

Rondo Daszyńskiego to jedna z siedmiu stacji II linii warszawskiego metra, które połączyć ma lewo- i prawobrzeżną Warszawę.

Pozostałe stacje to: Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat-Uniwersytet (wcześniej Nowy Świat), Centrum Nauki Kopernik (wcześniej Powiśle), Stadion Narodowy i Dworzec Wileński.

Pasażerów wozić ma 20 pociągów inspiro.

W późniejszym czasie metro pojechać ma również na Wolę i Targówek. Jak zapowiadają urzędnicy, na całość budowy II linii zakończyć ma się w 2022 roku.

Budowa stacji C09 - Rondo Daszyńskiego:

Pierwsza winda na II linii metra
Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.pl
Postęp prac na stacji rondo Daszyńskiego
AGP Metro
Budowa II linii metra
| Metro Warszawskie / tvnwarszawa.pl

Czytaj też: wejście do metra na Pradze już zniszczone.

kś/mz