Przygotuj się na:

ZMIANY W KODEKSIE DROGOWYM

Szóstego grudnia weszły w życie nowe przepisy o tworzeniu drogowych korytarzy życia oraz jazdy na suwak.

Mieszkania plus powstaną na Odolanach

Warszawa

Mateusz Szmelter, tvnwarszawa.plMieszkania Plus powstaną na Odolanach

Rząd i kolejarze porozumieli się w sprawie budowy domów w ramach programu Mieszkanie Plus na Odolanach.

Umowę w sprawie przekazania gruntów między inwestorem - BGK Nieruchomości, właścicielem gruntu - PKP oraz kolejową spółką deweloperską XCity Investment podpisano w środę w Poznaniu. - W pierwszej kolejności planujemy realizację inwestycji mieszkaniowych w ramach programu Mieszkanie Plus na obszarze ok 5-8 ha. Są to tereny położone w okolicach ulicy Sowińskiego oraz ulicy Ordona - informuje Justyna Kwiek z BGKN.

I zastrzega, że tereny na Odolanach wymagają kompleksowego podejścia. - Dla całej nieruchomości, objętej umową ramową o współpracy pomiędzy PKP a BGK Nieruchomości, zostanie opracowana koncepcja architektoniczno-urbanistyczna terenu, obejmująca m.in. zabudowę mieszkaniową i usługową. Mieszkanie Plus będzie zapewne tylko częścią rozwiązania urbanistycznego dla tego terenu - mówi.

CZYTAJ WIĘCEJ O PROGRAMIE NA TVN24BIS.PL

Co ze szkołą i drogami?

Z kolei Aleksandra Grzelak z biura prasowego PKP dodaje, że Mieszkania Plus powstaną również przy ulicach Radzymińskiej oraz Chłopickiego.

Swoje uwagi do ma jednak burmistrz Woli. – Program Mieszkanie Plus nie może być realizowany na tym terenie bez zapewnienia odpowiedniej infrastruktury społecznej. W związku z tym PKP musi zapewnić tereny, na których mogłyby powstać szkoła i przychodnia. Potrzebna jest również komunikacja i dialog z mieszkańcami Odolan. Bez tego budowa osiedli z programu Mieszkanie Plus będzie obarczona ogromnym ryzykiem i może generować potencjalne konflikty społeczne – przestrzega Krzysztof Strzałkowski.

Stacja kruszyw dalej

Kolejarze na Odolanach planowali też inną inwestycję: stację przeładunkową kruszyw i materiałów budowlanych. Takie plany nie podobały się okolicznym mieszkańcom, których wspierały władze dzielnicy.

– Zasięg oddziaływania tego typu stacji przeładunkowych jest znaczny. Chodzi przede wszystkim o pył, hałas i zwiększony ruch samochodów ciężarowych. Na takie działania nie było naszej zgody – komentuje Strzałkowski.

I tutaj PKP szykuje zmiany. - Obecnie konsultujemy z miastem plany spółki na Odolanach. Zwróciliśmy się o stanowisko w sprawie zagospodarowana terenu oraz wykorzystania dróg miejskich dla umożliwienia jak najlepszej komunikacji. Czekamy na odpowiedź. Wszystkie inwestycje realizujemy wspólnie z gospodarzami terenów i szanując ich zdanie. Także w tym przypadku współpracujemy z miastem uwzględniając potrzeby lokalnych społeczności - mówi Karol Jakubowski, z PKP PLK.

PAP/kz/b