Przygotuj się na:

ZIMA NA DROGACH

To właśnie teraz, gdy temperatura rano spada poniżej 7 stopni Celsjusza, a kolejki do warsztatów są krótkie, powinniśmy umówić się na sezonową zmianę opon.

Mieli otworzyć za dwa tygodnie. Obwodnica Marek opóźniona

Warszawa

tvn24.plTędy będzie biegła obwodnica Marek

- Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad kontraktowy termin zakończenia prac na obwodnicy Marek, przypadający na 28 października tego roku, może okazać się mało realny do dotrzymania - przyznał Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA.

Na kilkanaście kilometrów drogi czekają zarówno okoliczni mieszkańcy, jak i kierowcy, którzy muszą regularnie przejeżdżać przez Marki. Miejscowość jest zakorkowane niemal o każdej porze dnia. Stoją zarówno jadący z Radzymina czy Wyszkowa do stolicy, jak i kierowcy próbujący przebić się z Warszawy w stronę Białegostoku.

O tym, że obwodnica Marek złapała opóźnienie informowaliśmy już w kwietniu. Przez przedłużające się badania archeologiczne koniec prac przesunięto na październik, ale i z tym terminem mogą być problemy.

"W naszej ocenie, termin kontraktowy może być mało realny do dotrzymania. Szacujemy, że prace mogą się zakończyć nawet w drugiej połowie listopada. Za przekroczenie terminów umownych GDDKiA będzie wyciągać konsekwencje zgodnie z warunkami kontraktów" - napisał rzecznik w komunikacie.

Prace wykończeniowe

Jak poinformowała GDDKiA, termin kontraktowy zakończenia prac przypada 28 października tego roku. Obecnie na odcinku Marki-Kobyłka wykonywane są między innymi prace wykończeniowe na obiektach, prace związane z odwodnieniem trasy oraz układane są warstwy nawierzchni.

Natomiast na odcinku Kobyłka-Radzymin wykonywane są m.in. prace wykończeniowe związane z układaniem nawierzchni, montażem barier oraz wykonaniem oznakowania poziomego i pionowego.

Podzielona na dwa odcinki

Trasa S8 Marki - Radzymin Południe przebiega przez powiat wołomiński, na terenie takich Gmin jak Marki, Zielonka, Ząbki, Kobyłka oraz Radzymin. Inwestycja została podzielona na dwa odcinki: 8-kilometrowy od węzła Marki (bez węzła) do w. Kobyłka (z węzłem), gdzie wartość realizowanego kontraktu przez firmę Salini wynosi 331,6 mln zł oraz drugi, 7-kilometrowy od w. Kobyłka (bez węzła) do w. Radzymin Płd., o wartości 405,9 mln zł, budowany przez firmę Astaldi.

GDDKiA przypomina, że powstanie tego odcinka drogi ekspresowej ma znaczenie dla europejskich korytarzy komunikacyjnych i zostało zaliczone do bardzo ważnych zadań rządowych.

Budowa S8 - w stronę Radzymina (kwiecień 2017)Lech Marcinczak/tvnwarszawa.pl
wideo 2/4

PAP/kz/b