Przygotuj się na:

ZMIANY NA GÓRCZEWSKIEJ

Od piątku, 15 października, budowniczowie metra rozpoczną odtwarzanie nawierzchni Górczewskiej przy skrzyżowaniu z Powstańców Śląskich. A to oznacza zmiany w ruchu.

Najnowsze

Metro wjeżdża na Bródno. Będą utrudnienia

Najnowsze

Mateusz Szmelter, tvnwarszawa.plUtrudnienia dla mieszkańców

Rozpoczynają się utrudnienia dla mieszkańców Bródna. Etapami, przez trzy kolejne weekendy, wprowadzane będą objazdy związane z budową trzech stacji i tuneli II linii metra. Ze zmianami muszą się liczyć piesi, kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej.

Zmiany w organizacji ruchu w związku z budową północno-wschodniego odcinka II linii metra, czyli trzech stacji, rozpoczynają się w piątek.

Buspas na Matki Teresy

Wprowadzanie zmian rozpocznie się od wytyczenia buspasów (w obu kierunkach) na ulicy Matki Teresy z Kalkuty pomiędzy Chodecką a świętego Wincentego.

Jezdnia na tym odcinku zostanie poszerzona. Na skrzyżowaniu Matki Teresy z Kalkuty i Chodeckiej powstanie rondo. W czasie prac zamknięty zostanie odcinek od Chodeckiej do skrzyżowania ze św. Wincentego. Roboty w tym rejonie potrwają około trzech tygodni.

Ponadto pasy dla autobusów, tylko w jednym kierunku, zostaną wytyczone na ulicach: Chodeckiej, Łojewskiej, Wyszogrodzkiej i Bartniczej. Zmiany zostaną wprowadzone w weekendy 1-3 lutego oraz 8-10 lutego.

Zamkną Kondratowicza

Najważniejszą zmianą będzie wyłączenie z ruchu ulicy Kondratowicza. Ta operacja została zaplanowana na weekend 15-17 lutego.

Główne objazdy zostaną poprowadzone ulicami: Wysockiego - Matki Teresy z Kalkuty - Gilarską - Jórskiego do Radzymińskiej, Głębocką - Kondratowicza - Młodzieńczą, św. Wincentego - Borzymowską - Trocką, ciągiem Bartnicza - Wyszogrodzka do Chodeckiej i dalej do Łojewskiej, a także Odlewniczą do Marywilskiej i Trasą Toruńską.

Jak podaje urząd miasta, zamknięte zostaną chodniki i droga dla rowerów po południowej stronie ulic Bazyliańskiej i Kondratowicza. "Piesi i rowerzyści będą kierowani na tymczasowe, specjalnie zabezpieczone przejście i drogę rowerową przez plac budowy po fragmencie południowej jezdni - na drugą stronę jezdni wrócą na wysokości ul. Łabiszyńskiej (w kolejnym etapie budowy ścieżka i chodnik zostaną wyznaczone poza placem budowy). Po północnej stronie ulicy piesi będą mogli przejść chodnikiem wzdłuż ogrodzenia placu budowy, zlokalizowanym na terenie osiedla" - podaje ratusz.

Przeorganizowany zostanie ruch na skrzyżowaniu Kondratowicza i św. Wincentego. Jadący ulicą św. Wincentego od strony Białołęki będą musieli skręcić w prawo lub lewo - prosto będą mogły pojechać tylko autobusy, taxi, czy pojazdy służb miejskich. Z kolei jadący Kondratowicza od strony Młodzieńczej będą musieli skręcić w prawo w kierunku Trasy Toruńskiej.

Budowa zmieni też trasy kilkunastu linii autobusowych. Na trasy objazdowe skierowane zostaną autobusy linii: 104, 112, 118, 120, 126, 145, 156, 169, 176, 204, 214, 227, 240, 256, 345, 409, 500, N02, N11 i N64. Zmiany będą obowiązywały od nocy z piątku 15 na sobotę 16 lutego.

Jak zapewnia w komunikacie ratusz, nie zmienią się trasy autobusów linii: 114, 376, 412, 414, 512 i N14.

Nowa linia tramwajowa

Pasażerowie z Bródna dojadą szybko do Śródmieścia i na Mokotów nową linią tramwajową 41.

Składy będą ruszały z pętli Żerań Wschodni i taką samą trasą jak linia 1 pojadą do ronda Zgrupowania AK "Radosław", gdzie skręcą w aleję Jana Pawła II i dalej pojadą na Służewiec. Linia będzie kursować od poniedziałku, 18 lutego.

"Nietypową trasą będą jeździły autobusy linii 169 które, aby zabrać mieszkańców okolic ulic Łojewskiej i Łabiszyńskiej, w obu kierunkach (zarówno w kierunku pętli na Podgrodziu jak i Dworca Wschodniego), pojadą trasą objazdową zatrzymując się na tych samych przystankach. Dlatego prosimy o zwracanie uwagi na kierunek jazdy pokazany na wyświetlaczu autobusu" - wyjaśnia urząd miasta.

W czasie budowy tramwaje będą jeździły ulicą Rembielińską. Mogą występować jedynie kilkudniowe wstrzymania ruchu tramwajowego.

Schemat zmianUrząd Miasta

Trzy stacje

Stacja "Zacisze" będzie zlokalizowana pod ulicą Figara w pobliżu skrzyżowania z Codzienną, stacja "Kondratowicza" przy skrzyżowaniu Malborskiej i Kondratowicza, a stacja "Bródno" przy skrzyżowaniu Kondratowicza i Rembielińskiej (wszystkie nazwy są robocze).

Budowa ma się zakończyć się we wrześniu 2021 r. Koszt wykonania tego odcinka podziemnej kolejki to prawie 1,4 miliarda złotych.

Wiceprezydent: robimy to po to, żeby było lepiej
Wiceprezydent: robimy to po to, żeby było lepiejArtur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl
wideo 2/5

kz/PAP/pm

Źródło zdjęcia głównego: Mateusz Szmelter, tvnwarszawa.pl

Pozostałe wiadomości