Metro: tarcza Maria pakuje się do drogi na plac budowy stacji Trocka

Warszawa

Metro WarszawskieTarcza Maria

Tarcza, która drążyła tunel centralnego odcinka II linii metra, będzie partiami przewożona na budowę przedłużenia podziemnej kolejki w stronę Targówka. "TBM Maria już pakuje się do drogi" - pisze Metro Warszawskie. Swoją pracę rozpocznie w wakacje przy Trockiej.

Pierwsza paczka z elementami Marii wyruszy w kierunku budowy w nocy 23 marca. Tarcza na Targówek będzie przewożona przez siedem nocy. Ostatni transport zaplanowany jest na 30 marca.

- Przewozu tarczy nie da się zorganizować w jednym transporcie, dlatego przez kilka kolejnych nocy będziemy przewozić paczki na teren budowy metra. Przejazd odbywa się o późnych porach, dlatego że na transport o nietypowych gabarytach trzeba mieć specjalne pozwolenie. Nikt nie wyda zgody na taki transport przed godziną 22 - wyjaśnia Mateusz Witczyński, rzecznik firmy Astaldi, która buduje metro na Targówek.

Montowanie i przygotowanie tarczy do drążenia zajmie kilka miesięcy. Jak zapowiada Witczyński, Maria rozpocznie pracę w wakacje.

Sześć stacji II linii

Prace przy rozbudowie II linii metra idą pełną parą. W kierunku Targówka powstaną trzy stacje. Pierwsze odwierty pod rozbudowę metra po prawej stronie Wisły ruszyły w połowie marca ubiegłego roku.

Odcinek, który teraz kończy się przy Dworcu Wileńskim, zostanie wydłużony o około 3,12 kilometra. Planowane stacje to: "Szwedzka" pod ulicą Strzelecką; "Targówek" w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz "Trocka" w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.

Tyle samo stacji powstanie w kierunku Woli. Na tym odcinku prace ruszyły pod koniec listopada 2016 roku. Planowane przystanki to: "Płocka" umiejscowiona pod ul. Płocką; "Młynów" planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego; oraz stacja "Księcia Janusza" pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza.

md//ec