Metro przebuduje myjnię. "Kąpiel" będzie szybsza

Warszawa

Dawid Krysztofiński/ tvnwarszawa.plWnętrze obecnej myjni

Metro Warszawskie szykuje się do obsługi nowych pociągów Inspiro. Spółka ogłosiła właśnie przetarg na przebudowę myjni dla wagonów.

Przetarg to początek zmian, które zajdą w kompleksie budynków stacji techniczno-postojowej na Kabatach. Z hali głównej zostanie usunięta myjnia. Tym samym zwolni się miejsce dla wagonów Inspiro, które mają obsługiwać I i - przede wszystkim - II linię metra.

Nowa myjnia zostanie umieszczona w istniejącym już budynku, który dziś pełni rolę magazynu. Będzie to także okazja do jej unowocześnienia.

Szybsza "kąpiel"

– Przede wszystkim technologia i układ automatyki muszą być dostosowane do specyfiki nowych pojazdów Siemensa. Chcemy też, żeby wszystkie urządzenia były bardziej przyjazne środowisku – tłumaczy Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

"Kąpiel" pociągów będzie szybsza, bo zmodernizowana hala ma mieścić pociągi w całości. Obecna jest za krótka, dlatego składy myje się etapami.

Duży kredyt z EBI

Dzisiejsza hala nr 2, gdzie będzie znajdować się myjnia, została wybudowana w 1999 roku. Ulokowano tam magazyn działu zaopatrzenia i ciężkiego sprzętu.

Przeprowadzka i przebudowa myjni pochłonie część pieniędzy z miliardowego kredytu udzielonego przez Europejski Bank Centralny. EBI wspiera budowę II linii metra i rozbudowę zajezdni na Kabatach. Z tej samej puli zostanie sfinansowana instalacja nowoczesnego systemu telekomunikacji oraz sterowania ruchem pociągów.

Tak obecnie wyglada myjnia dla wagonów metra:

bf/b

Eko myjnia w metrze
Dawid Krysztofiński /tvnwarszawa.pl