Przygotuj się na:

WOLA: ZMIANY TRAS AUTOBUSÓW

Wraz z planowanym na kwiecień 2020 roku otwarciem nowych stacji metra na Woli zmienić się muszą trasy wielu linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego pokazał plany, które będą podstawą konsultacji społecznych. Początek 10 grudnia.

Metro opóźnione. Wykonawca negocjuje termin z miastem

Warszawa

TVN24Mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy AGP Metro

Wykonawca centralnego odcinka II linii metra prowadzi z miastem negocjacje w sprawie przesunięcia terminu zakończenia budowy podziemnej kolejki. Według budowniczych, bezpośredni wpływ na opóźnienia miały m.in. przerwy w pracach z powodu licznych niewybuchów znajdowanych podczas wykopów i kolizje z infrastrukturą podziemną.

Oficjalnie, zgodnie z obowiązującym kontraktem wykonawca - AGP Metro, na wybudowanie 7 stacji II linii ma czas do końca października. Jeszcze jesienią ub. roku prezes warszawskiego metra informował, że pomimo opóźnień wynikających z awarii na budowie, pasażerowie pojadą centralnym odcinkiem II linii w 2014 r. Już wtedy przyznał też, że spółka dyskutuje z wykonawcą, jak awarie wpłyną na prowadzone prace i na cały kontrakt.

AGP: trwają negocjacje finalnego terminu

Do dziś AGP Metro nie wypowiadało się na temat prowadzonych rozmów. Przy okazji oprowadzania dziennikarzy po powstającej stacji Nowy Świat,

rzecznik prasowy wykonawcy pierwszy raz przyznał wprost, że budowa nie skończy się w terminie zapisanym w kontrakcie. - W tej chwili trwają negocjacje finalnego terminu ze względu na to, że aby zacząć budowę musieliśmy przełożyć instalacje, których okazało się prawie dwa razy więcej niż wynikało z dokumentacji - wyjaśnia Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy AGP Metro. - A także podczas prac znaleźliśmy około 600 sztuk różnych materiałów wybuchowych, na czas ich usuwania trzeba było przerwać budowę – przyznał.

Dopytywany przez reporterkę TVN24 ile może wynieść opóźnienie, odpowiedział, że to tajemnica negocjacyjna. – Dopóki ten termin nie zostanie ustalony z naszym klientem, żadnych informacji nie będziemy na ten temat udzielać – zastrzegł rzecznik.

Pochwalili się najgłębiej położoną stacją

Budowana stacja Nowy Świat, którą "zwiedzali" w środę dziennikarze ma 30 metrów głębokości. Najgłębsza stacja I linii metra – Centrum – ma 18 metrów głębokości.

Stacja powstaje przy ul. Świętokrzyskiej na odcinku od ul. Czackiego do ul. Nowy Świat.

Od strony północnej przylega do gmachu Ministerstwa Finansów, od południowej - do fundamentów okolicznych budynków. Ma długość 140 metrów, szerokość ok. 25 metrów, a kubatura odpowiada przestrzeni mogącej pomieścić 750 przegubowych autobusów. Do stacji poprowadzą cztery wejścia: dwa w rejonie ul. Kubusia Puchatka oraz przy ul. Świętokrzyskiej i przy Nowym Świecie. Stacja będzie miała cztery poziomy. Na antresoli, na poziomie -1 znajdującym się ok. 10 metrów pod ziemią, będą automaty biletowe, kasowniki i bramki.

Stacja Nowy Świat
TVN24

bf//ec