Metro na Targówek. Budowa na półmetku

Warszawa

Metro na Targówek. Budowa na półmetku | Metro Warszawskie
Metro na Targówek. Budowa na półmetku | Metro Warszawskie
Metro na Targówek. Budowa na półmetku | Metro Warszawskie
Metro na Targówek. Budowa na półmetku | Metro Warszawskie
Metro na Targówek. Budowa na półmetku | Warszawskie Metro
Metro na Targówek. Budowa na półmetku | Metro Warszawskie
Metro na Targówek. Budowa na półmetku | Metro Warszawskie
Metro na Targówek. Budowa na półmetku | Metro Warszawskie
Metro na Targówek. Budowa na półmetku | Metro Warszawskie
Metro na Targówek. Budowa na półmetku | Metro Warszawskie
Metro na Targówek. Budowa na półmetku | Metro Warszawskie
Metro na Targówek. Budowa na półmetku | Metro Warszawskie
Metro na Targówek. Budowa na półmetku | Metro Warszawskie
Metro na Targówek. Budowa na półmetku | Metro Warszawskie
Metro na Targówek. Budowa na półmetku | Warszawskie Metro
Metro na Targówek. Budowa na półmetku | Metro Warszawskie

Trwają prace wykończeniowe na powstających stacjach metra na Pradze. Kładzione są instalacje oraz kamienne płyty peronów. W tunelach wykonano już ponad 60 procent prac torowych.

Prace na budowie II linii metra na stacjach Szwedzka, Targówek i Trocka idą pełną parą. W wykopie pod stację Trocka wysypano już ziemię przykrywającą jej strop. Na przystanku Targówek jeszcze w wakacje ma być odtworzona i udrożniona jezdnia Ossowskiego. Okoliczni mieszkańcy mogą już zobaczyć powstające na powierzchni konstrukcje. W podziemiach trwają prace wykończeniowe.

Maszyniści będą uczyli się trasy

Na peronach układana jest kamienna posadzka. Rozpoczął się też montaż instalacji sanitarnych, przeciwpożarowych i kabli pod peronami. Jak informuje Metro Warszawskie, prace te są już co najmniej na półmetku.

Na kilka miesięcy przed oddaniem stacji do użytku muszą się odbyć jazdy testowe metra. Prace na stacjach i w tunelach wykonano już w 60 procentach. Kiedy się zakończą, maszyniści będą się uczyli nowej trasy i przetestują działanie urządzeń linowych.

Zakończenie prac zaplanowano na maj 2019 roku, ale prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz mówiła podczas czerwcowej wycieczki dla dziennikarzy na stację na Targówku, że "budowa jest bardzo zaawansowana. Myślę, że jeśli chodzi o tę stację, to ta część będzie gotowa pół roku przed czasem".

Jak jednak podkreśliła rzeczniczka Metra Warszawskiego Anna Bartoń, "termin oddania budowy jest wyznaczony na maj, nawet jeśli wykonawca nieco wyprzedza harmonogram prac".

Dwie linie metra

Warszawskie metro ma dwie linie. Pierwsza łączy Kabaty z Młocinami. Druga ma jedynie odcinek centralny. Można nią przejechać z ronda Daszyńskiego na pl. Wileński. Teraz powstają jej kolejne odcinki - zachodni na Wolę i Bemowo oraz wschodni na Targówek. Wartość tej inwestycji to 3,5 mld zł, z czego niemal 2 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Powstają trzy stacje na odcinku wschodnio-północnym i dwie na odcinku zachodnim, zakupiono też 17 pociągów.

Pierwszą linią metra, która w całości działa od października 2008 roku, jeździ codziennie około 500 tys. pasażerów. Pociągi na centralnym odcinku II linii metra rozpoczęły kursowanie w marcu 2015 r. i dziś przewożą ponad 140 tys. pasażerów dziennie.

Budują torowisko w tunelu metra na TargówekBudowa II linii metra
wideo 2/4

PAP/kz/mś