Przygotuj się na:

MARATON WARSZAWSKI

Maraton i Półmaraton Warszawski startują w ostatni weekend września. Po raz pierwszy trasy obu biegów zostaną połączone, a na stołecznych ulicach pojawi się około 10 tysięcy biegaczy. Do rywalizacji staną także uczestnicy Mistrzostw Świata Głuchych w Maratonie. Trasa królewskiego dystansu będzie prowadziła przez Śródmieście, Mokotów, Pragę, Żoliborz i Bielany. W planach są też biegi towarzyszące: Bridgestone Sztafeta Maratońska oraz New Balance Bieg na Piątkę.

Najnowsze

Marsa gotowa. "Czekamy na decyzję nadzoru"

Najnowsze

Tomasz Zieliński /tvnwarszawa.plMarsa czeka na decyzję

- Od przynajmniej trzech tygodni nowa jezdnia ulicy Marsa, od Żołnierskiej do nowego wiaduktu, jest w 100 procentach gotowa. Dlaczego wciąż jest zamknięta? – denerwuje się jeden z kierowców. Urzędnicy odpowiadają, że wciąż czekają na pozwolenie na użytkowanie.

Piotr opisuje stan robót na wciąż zamkniętym odcinku. - Wykonano wszystkie prace, łącznie z zatokami i malowaniem pasów – pisze na warszawa@tvn.pl.

- Zapewne odcinek czeka na odbiory. Czemu zatem kilku ważnych panów nie wybierze się tam, by złożyć jakże ważny podpis i ułatwić życie dziesiątkom tysięcy ludzi stojących tu w korkach codziennie? – pyta internauta.

"Czekamy na decyzję"

Jak się okazuje czekają nie tylko kierowcy. Czeka również Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, który odpowiada za przebudowę drogi. - Tydzień temu złożyliśmy wniosek do nadzoru budowlanego o pozwolenie na użytkowanie nowej drogi. Czekamy teraz na decyzję, kiedy będziemy mogli otworzyć trasę – mówi Agata Choińska z biura prasowego ZMID.

Nie podaje jednak terminu otwarcia. – Nie mogę podać konkretnej daty, bo to nie nasza decyzja, ale jest zdecydowanie bliżej, niż dalej do otwarcia tej trasy - dodaje.

Nad torami kolejowymi kierowcy mają aktualnie do dyspozycji nowy wiadukt w kierunku centrum i stary w stronę Rembertowa. - Na ulicy Marsa wciąż trwa budowa. Powstaje nowy wiadukt. Stanie on najbliżej granicy dzielnicy Wawer – mówi Tomasz Zieliński, reporter tvnwarszawa.pl. – Jezdnia od Żołnierskiej, do nowego wiaduktu, choć zamknięta, wygląda na gotową – dodaje.

Za wysokie ekrany

Pierwszy etap inwestycji obejmuje wybudowane dwóch nowych wiaduktów nad linią kolejową. Pierwszy z nich został otwarty na początku stycznia 2013 roku. W ramach inwestycji powstają też nowe chodniki, ścieżki rowerowe oraz ekrany akustyczne. Ponadto drogi dojazdowe i nowe skrzyżowanie z ulicą Chełmżyńską.

Na początku maja inwestycja została zatrzymana przez Naczelny Sąd Administracyjny. NSA wstrzymał montaż ekranów chroniących przed hałasem. Przeciwko zielonym barieron protestowali lokalni przedsiębiorcy. Z kolei mieszkańcy domagali się zabezpieczenia przezd hałasem.

Drugi etap inwestycji obejmuje budowę kolejnych wiaduktów nad linią kolejową oraz bezkolizyjnego przejazdu nad skrzyżowaniem ulic Marsa i Chełmżyńskiej oraz Marsa i Żołnierskiej wraz z poszerzeniem ulicy Żołnierskiej aż do granicy miasta. Realizacja tego etapu przewidywana jest w latach 2014-2016.

wp/par/b