Mają dość zatrzymywania schodów. Dodatkowe zabezpieczenia w metrze

Warszawa

Zabezpieczenie przed nieuzasadnionym użyciem przycisku STOP | Metro Warszawskie
Zabezpieczenie przed nieuzasadnionym użyciem przycisku STOP | Metro Warszawskie
Zabezpieczenie przed nieuzasadnionym użyciem przycisku STOP | Metro Warszawskie
Zabezpieczenie przed nieuzasadnionym użyciem przycisku STOP | Metro Warszawskie
Zabezpieczenie przed nieuzasadnionym użyciem przycisku STOP | Metro Warszawskie
Zabezpieczenie przed nieuzasadnionym użyciem przycisku STOP | Metro Warszawskie
Zabezpieczenie przed nieuzasadnionym użyciem przycisku STOP | Metro Warszawskie
Zabezpieczenie przed nieuzasadnionym użyciem przycisku STOP | Metro Warszawskie
Zabezpieczenie przed nieuzasadnionym użyciem przycisku STOP | Metro Warszawskie
Zabezpieczenie przed nieuzasadnionym użyciem przycisku STOP | Metro Warszawskie

Jak wyliczyło Metro Warszawskie, w ciągu roku pasażerowie wciskają przycisk "stop" na schodach około 10 tysięcy razy. Aby zapobiegać jego nadużywaniu, spółka wprowadza specjalne zabezpieczenia.

Jak wyliczyło Metro Warszawskie, w ciągu roku pasażerowie wciskają przycisk "stop" na schodach około 10 tysięcy razy. Aby zapobiegać jego nadużywaniu, spółka wprowadza specjalne zabezpieczenia.

Z analiz przeprowadzonych przez metro wynika, że w 2017 roku schody ruchome były zatrzymane przyciskiem awaryjnego zatrzymania dokładnie 10 492 razy, a w 2018 roku - 9 471 razy. Natomiast w pierwszym półroczu 2019 najwięcej razy zatrzymywano schody na Politechnice (169), Dworcu Wileńskim (80) i Nowym Świecie-Uniwersytecie (60). Aby zapobiec tak dużej skali wykorzystywania funkcji "stop" na stacjach montowane są zabezpieczenia.

Klapka z sygnałem dźwiękowym

Jak podaje Metro Warszawskie, przyciski będą skrywane pod uchylną klapką połączoną z sygnałem dźwiękowym. Pierwsze takie zabezpieczenia zamontowane zostały na stacji Dworzec Wileński. Wkrótce pojawią się kolejne na innych stacjach.

"Nieuzasadnione użycie przycisku STOP, który służy do natychmiastowego zatrzymania biegów schodów w sytuacji awarii, jest uciążliwe dla pasażerów i negatywnie wpływa na mechanizm schodów, zwiększając ich awaryjność. Nadmierne, nieuzasadnione używanie przycisku awaryjnego powoduje szybsze zużywanie się mechanizmu schodów ruchomych" - czytamy w komunikacie Metra Warszawskiego.

Wyłącznie w sytuacjach awaryjnych

Jak przypomina metro, zgodnie z opinią producenta urządzeń, przycisk powinien służyć wyłącznie do zatrzymania schodów w sytuacjach awaryjnych. - Takie zatrzymanie wiąże się z koniecznością wezwania ekipy serwisowej, która musi sprawdzić, czy schody uległy awarii, czy po prostu zostały wyłączone - mówi Anna Bartoń, rzeczniczka metra warszawskiego. - Czasem na jej przyjazd trzeba czekać kilka godzin - kończy rzeczniczka.

Na początku tego roku miejska spółka zacieśniła współpracę z policjantami, którzy kontrolują stacje. Jak podało MW, w ciągu zaledwie dwóch tygodni (29 stycznia - 12 lutego) złapano pięć osób, które użyły przycisku bez wyraźnego powodu, a w marcu - kolejną. "Wobec sprawców zastosowano postępowanie zgodne z Kodeksem wykroczeń" - informuje metro.

Na tvnwarszawa.pl informowaliśmy o opóźniających się odbiorach nowych stacji metra na Pradze i Targówku:

Wojewoda o budowie metra na Targówek TVN24
wideo 2/3

ab/b

Pozostałe wiadomości