Lotnisko Modlin droższe, niż planowano

Warszawa

PLMLotnisko Modlin

Budowa Lotniska Modlin okazała się o 77 mln droższa niż przewidywano. - Rzeczywiście, nastąpiło zwiększenie dofinansowania do projektu - potwierdza Marta Milewska, rzeczniczka prasowa urzędu Marszałkowskiego. Pieniądze poszły m.in. na rozbudowę systemów bezpieczeństwa przy lądowaniu samolotów.

- Wartość całkowita inwestycji wzrosła z 305 mln do 382 mln złotych - przyznaje Marta Milewska, rzeczniczka prasowa urzędu Marszałkowskiego.

Zgodę na dofinansowanie wyraził zarząd województwa. Uchwały w tej sprawie zostały podjęte 6 marca i 3 lipca.

O dodatkowe pieniądze zarząd nowopowstałego lotniska poprosił jeszcze w listopadzie ubiegłego roku.

"Pewne rzeczy zrobiono lepiej"

- W trakcie realizowania projektu okazywało się, że można pewne rzeczy rozbudować, zrobić lepiej, tak, aby zapewnić na najwyższym poziomie bezpieczeństwo pasażerów i operacji lotniczych - wyjaśnia Dariusz Pastor, dyrektor Biura Finansów i Księgowości Lotniska Modlin.

Jak dodaje, za dodatkowe pieniądze udało się m.in. zakupić sprzęt ratowniczo-gaśniczy. - Zostanie również zakupiony radar do monitorowania przelotów ptaków w okolicach lotniska, system ILS II kategorii tj. instrumentalne podejście do lądowania statku powietrznego w warunkach ograniczonej widzialności. W planach jest też budowa drugiego punktu kontroli po północnej części lotniska - wylicza Pastor.

2,5 mln osób rocznie

Lotnisko Modlin oficjalnie wystartowało 15 lipca. Port ma działać 24 godziny na dobę. Limit operacji to 66 startów i lądowań dziennie. W początkowym okresie będzie to jednak około 35 operacji dziennie, a od przyszłego sezonu - ponad 40. Przepustowość lotniska to 2 mln do 2,5 mln osób rocznie.

bf/roody