Londyn uczy Warszawę biegać

Warszawa

Kadr z filmu Sport at heart

Po tym jak Warszawa pokazała swój spot promocyjny na stołeczne władze spadła lawina krytyki. Internauci chętnie porównują go ze spotami innych miast, żeby pokazać "jak można to zrobić lepiej". Na jeden z filmów na pewno warto jednak zwrócić uwagę, bo porównanie wydaje się wyjątkowo adekwatne.

- Zobaczcie jak to zrobił Poznań! Zobaczcie Gdańsk, Lublin, Radzionków - domagają się internauci, którzy bardzo krytycznie ocenili spot promocyny stolicy. Warszawa zwykła mierzyć jednak wyżej, a prezydent mówiąc o mieście marzeń chętnie przypomina Londyn, w którym spędziła kilka lat.

Brytyjska stolica promuje się już w kontekście zbliżających się Igrzysk Olimpisjkich. Spot, który wypuściła musiał mieć znacznie większy budżet niż ten warszawski, ale motyw przewodni jest ten sam - bieg przez miasto. U Anglików nie ma efektów specjalnych, nie ma też erotycznego podtekstu. Jest za to sporo sportowych i kulturowych nawiązań, które powodują, że film ogląda się z przyjemnością - wyszukując odniesienia np. do Jamesa Bonda.

W tym wyścigu przez miasto Londyn niestety odsadza Warszawę co najmniej o kilka długości.

The Official London 2012 Olympics Film.'Sport At Heart' from Daryl Goodrich on Vimeo.