Przygotuj się na:

WOLA: ZMIANY TRAS AUTOBUSÓW

Wraz z planowanym na kwiecień 2020 roku otwarciem nowych stacji metra na Woli zmienić się muszą trasy wielu linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego pokazał plany, które będą podstawą konsultacji społecznych. Początek 10 grudnia.

Likwidacja bramek na A2 zbyt droga. Będzie kolejny przetarg

Warszawa

GDDKiAPonowny przetarg na prace na A2

Drogowcy nie wybrali firmy, który zlikwiduje niedziałające bramki na autostradzie A2 w Pruszkowie. Powód: ceny zaproponowane przez startujących w przetargu były za wysokie.

O ogłoszeniu nowego przetargu poinformowano w środę.

"18 stycznia warszawski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad unieważnił przetarg na projekt i wykonanie robót związanych z likwidacją wysp na autostradzie A2 przy Punkcie Poboru Opłat koło Pruszkowa, a tym samym na dostosowanie tego miejsca do pełnego przekroju autostradowego, obejmującego dwie jezdnie po dwa pasy ruchu (docelowo po 3 pasy ruchu)" - czytamy w komunikacie drogowców.

Trzy razy drożej

Innymi słowy chodzi właśnie o rozsypujące się bramki, które stoją w okolicach Brwinowa i Grodziska Mazowieckiego już ponad sześć lat.

"Powodem takiej decyzji było to, iż oferta z najniższą ceną (4,8 mln zł) przewyższa kwotę wynikającą z kosztorysu inwestorskiego szacowanego na kwotę 1,6 mln zł" - dodano w komunikacie GDDKiA.

Kolejny przetarg został ogłoszony 28 stycznia. Oferty zostaną otwarte 14 lutego. Zwycięzca przetargu będzie miał czas do 30 czerwca na zakończenie prac.

Czas do wakacji

GDDKiA poinformowała, że "wykonawca [wyłoniony w nowym przetargu - red] do 30 czerwca 2019 roku zaprojektuje oraz wykona roboty polegające na demontażu wysp (i innych urządzeń), które znajdują się w przygotowanych miejscach poboru opłat".

Będzie musiał także odtworzyć jezdnię i namalować ponownie znaki poziome.

Autostradą A2 na odcinku Warszawa-Łódź, jak na większości polskich autostrad, można jechać z prędkością 140 km/h. Ale jedynie do czasu, kiedy na horyzoncie pojawiają się znaki ograniczające prędkość, a zaraz za nimi metalowe słupy i betonowe przeszkody.

Przy zwiększonym ruchu w tym miejscu tworzą się korki. Zdarza się też, że dochodzi do kolicji, o czym informowaliśmy na tvnwarszawa.pl.

Kolizja na A2TVN24
wideo 2/2

PAP/ran/pm