Lecieli niżej i wolniej. Za oknem wysunięte podwozie

Warszawa

"To nie był przyjemny lot" - tak podróż z Budapesztu do Warszawy podsumowała pasażerka samolotu. Maszyna leciała z wysuniętym podwoziem, przez to na niższej wysokości i wolniej. Na pokład nie zabrano części pasażerów i bagaży podróżnych. Nagranie z okna samolotu LOT-u otrzymaliśmy na Kontakt 24.

Samolot linii LOT miał wystartować z Budapesztu o godzinie 20.45. Ostatecznie wzniósł się w powietrze o godzinie 23.35.

- Pilot powiedział nam, że lecąc w Warszawy do Budapesztu doszło do jakiejś usterki. Mówił, że usterka została naprawiona, ale będziemy lecieli z wysuniętym podwoziem, na niższym pułapie i wolniej - relacjonowała pani Marta, pasażerka samolotu.

Pasażerowie lecący do Warszawy widzieli przez okno wysunięte podwozie. Jak twierdzi kobieta, widok był stresujący.

- To nie była przyjemna sytuacja. Cały czas czułam dyskomfort - powiedziała. Jak twierdzi, nietypowy widok za oknem nie był jedynym zmartwieniem.

- Nie zabrano naszych bagaży. Poza tym nie wszyscy pasażerowie polecieli. W Budapeszcie pracownik LOT- u wybrał kilkunastu pasażerów, którzy mieli zostać zabrani następnym samolotem - wylicza pasażerka.

"Dyskomfort" ale "sytuacja całkowicie bezpieczna"

Jak twierdzi Adrian Kubicki, rzecznik prasowy Polskich Linii Lotniczych LOT, lot z wysuniętym podwoziem był całkowicie bezpieczny.

- Lot odbył się przy zachowaniu wszystkich procedur i instrukcji dotyczących bezpieczeństwa. Rozumiemy, że lot mógł powodować dyskomfort i przepraszamy za to, ale podkreślam, że była to sytuacja całkowicie bezpieczna. Proszę zauważyć, że gdy samolot podchodzi do lądowania, też przez około 5 minut leci z wysuniętym podwoziem - powiedział rzecznik.

Bez części pasażerów i bagaży

Potwierdził też, że samolot nie zabrał wszystkich pasażerów.

- Część z pasażerów, którzy odczuwali dyskomfort, nie poleciała. Nie udało się także zabrać wszystkich bagaży. Ma to związek ze szczegółową regulacją, która mówi o ograniczeniu udźwigu. Bagaże dotrą do Warszawy pierwszym rejsem, następnie zostaną przesłane pod adresy pasażerów - zapewnił Adrian Kubicki.

Potwierdził, że z uwagi na procedury dotyczące bezpieczeństwa, samolot musiał lecieć niżej i wolniej.

- Przyznaję, że dla pasażerów widok wysuniętego podwozia mógł być dyskomfortowy. Chciałbym jednak zauważyć, że akurat w tym modelu samolotu, Q400, podwozie jest widoczne dla pasażerów. Żadna linie lotnicza nie pozwoliłaby sobie, żeby wylecieć wbrew regułom bezpieczeństwa. Jeżeli samolot startuje, widocznie może to zrobić - uspokajał Adrian Kubicki, rzecznik LOT.

CZYTAJ TEŻ NA KONTAKCIE 24

ak/aw