Przygotuj się na:

ZMIANY W KODEKSIE DROGOWYM

Szóstego grudnia wchodzą w życie nowe przepisy o tworzeniu drogowych korytarzy życia oraz jazdy na suwak.

Krzyżownica głębokorowkowa zapewnia ciszę

Warszawa

Tramwaje WarszawskieNowe rozwiązanie

Ciszej będzie i w wagonach, i na zewnątrz - zapowiadają tramwajarze. Pierwsza w Polsce krzyżownica głębokorowkowa jest instalowana na trasie na Nowodwory.

Prace w tym miejscu są już na ostatniej prostej. Tramwaje Warszawskie pierwszy raz w Polsce wprowadzają nowe rozwiązanie technologiczne: rozjazdy z "krzyżownicami głębokorowkowymi".

Cicha i komfortowa podróż

Co się kryję pod tą nazwą? "Podstawową różnicą między stosowanymi dotychczas krzyżownicami płytkorowkowymi, a wdrażanymi głębokorowkowymi jest inna głębokość rowka, a przez to inna zasada przenoszenia obciążeń od kół na szyny. Dla pasażerów zastosowanie rozwiązania głębokorowkowego oznacza bardziej cichą i komfortową podróż tramwajem" - podają tramwaje.

Zapewniają, że taka metoda eliminuje drgania i hałas zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Dodatkowo tramwaje jadą szybciej, dzięki czemu podróż jest krótsza.

"Wdrożenie rozjazdów z krzyżownicami głębokorowkowymi jest elementem planu modernizacji, który Spółka prowadzi od wielu lat. W ramach przygotowania do zastosowania krzyżownic głębokorowkowych prowadzona jest stopniowa wymiana taboru na nowoczesny, posiadający tzw. szerokie obręcze kół" - czytamy w komunikacie TW.

Zmiany w komunikacji

Odcinek od pętli Tarchomin Kościelny do tymczasowej zawrotki w rejonie pętli na Nowodworach ma być gotowy w pierwszym kwartale tego roku. W związku z tym, ZTM chce zastąpić część autobusów kursujących w zachodniej części dzielnicy właśnie tramwajami.

ZOBACZ JAKIE ZMIANY PROPONUJE ZTM

Tramwaj pojedzie wzdłuż ul. Światowida
Mateusz Szmelter, tvnwarszawa.pl

kz/mś