Przygotuj się na:

ZIMA NA DROGACH

To właśnie teraz, gdy temperatura rano spada poniżej 7 stopni Celsjusza, a kolejki do warsztatów są krótkie, powinniśmy umówić się na sezonową zmianę opon.

Krótkie Jazzy jadą do serwisu. Będą im wzmacniać konstrukcję

Warszawa

Tramwaje WarszawskieTramwaj Jazz 134N

Wszystkie 20-metrowe tramwaje Pesy model 134N Jazz wrócą do producenta, który wzmocni ich konstrukcję. Jak informują Tramwaje Warszawskie, remont jest "prewencyjny", bo w eksploatowanych wozach wady nie wykryto. - W żaden sposób nie jest zagrożone bezpieczeństwo pasażerów – zapewnia miejska spółka.

O problemach z Jazzami 134N pierwszy poinformował Transport-Publiczny.pl. – Producent tramwajów rozpoczął akcję serwisową związaną z wprowadzaniem prewencyjnych wzmocnień w konstrukcji tramwajów typu 134N – przekazał portalowi Michał Powałka z Tramwajów Warszawskich.

Dodał, że napraw nie można wykonać w Warszawie, dlatego wszystkie pojazdy muszą być odsyłane do bydgoskiej fabryki Pesy.

"Osłabienie nie uwidacznia się"

Jak doprecyzowała Ewa Rogala, rzeczniczka prasowa Tramwajów Warszawskich, producent tramwajów sam z siebie zdecydował o konieczności przeprowadzenia takich prac. Dlaczego?

- Wynika to z realizacji zgłoszeń gwarancyjnych oraz weryfikacji konstrukcji pojazdów. Prace naprawcze realizuje producent i to on pokrywa koszty wprowadzanych zmian. Jeśli chodzi o tramwaje tego typu eksploatowane w naszej spółce, to na obecnym etapie osłabienie konstrukcji nie uwidacznia się - wyjaśniła Rogala. - W żaden sposób nie jest zagrożone bezpieczeństwo pasażerów – zapewniła.

Do tej pory z serwisu wrócił jeden skład, natomiast drugi jest u producenta. Pozostałe normalnie kursują na swoich trasach.

Stołeczny ratusz przygotowuje się do największej w historii wymiany taboru:

Szykuje się największa w historii wymiana taboru (wideo archiwalne)
TVN24

skw/b