Kosztowała 869 milionów. Po trzech latach trasa Toruńska do naprawy

Warszawa

Pęknięcia i koleiny na Trasie Toruńskiej | Mateusz Szmelter /tvnwarszawa.pl
Pęknięcia i koleiny na Trasie Toruńskiej | Mateusz Szmelter /tvnwarszawa.pl
Pęknięcia i koleiny na Trasie Toruńskiej | Mateusz Szmelter /tvnwarszawa.pl
Pęknięcia i koleiny na Trasie Toruńskiej | Mateusz Szmelter /tvnwarszawa.pl
Pęknięcia i koleiny na Trasie Toruńskiej | Mateusz Szmelter /tvnwarszawa.pl
Pęknięcia i koleiny na Trasie Toruńskiej | Mateusz Szmelter /tvnwarszawa.pl
Pęknięcia i koleiny na Trasie Toruńskiej | Mateusz Szmelter /tvnwarszawa.pl
Pęknięcia i koleiny na Trasie Toruńskiej | Mateusz Szmelter /tvnwarszawa.pl
Pęknięcia i koleiny na Trasie Toruńskiej | Mateusz Szmelter /tvnwarszawa.pl
Pęknięcia i koleiny na Trasie Toruńskiej | Mateusz Szmelter /tvnwarszawa.pl

3 lata po remoncie na Trasie Toruńskiej pojawiły się koleiny, a wokół studzienek kanalizacyjnych popękał asfalt. Inwestycja kosztowała kilkaset milionów złotych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiada, że w miejscu usterek zostanie przeprowadzony kolejny remont.

- Cała trasa jest w raczej dobrym stanie, jednak przy przystanku autobusowym na wysokości ul. Jagiellońskiej wygląda fatalnie - opisuje reporter tvnwarszawa.pl Mateusz Szmelter. - Hamujące autobusy spowodowały głębokie na 10 cm koleiny. Do tego przy studzienkach są wyraźne pęknięcia w asfalcie oraz zapadnięcie - dodaje nasz reporter.

- Trasa, która była wyremontowana 3 lata temu, wymaga kolejnego remontu - podsumowuje.

GDDKIA: planujemy remont

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad potwierdza w rozmowie z tvnwarszawa.pl, że ten fragment trasy wymaga remontu.

- Przeprowadzenie naprawy zatok autobusowych jest planowane na ten rok. W pierwszej kolejności musimy ustalić przyczynę powstawania kolein, co umożliwi nam na dobór odpowiedniej technologii, która pozwoli na skuteczne ich usunięcie - zapowiada Agnieszka Stefańska z GDDKiA.

- Nawierzchnia zatok jest miejscem wyjątkowo narażonym na naciski ciężkich pojazdów, jakimi są autobusy komunikacji miejskiej. Ich liczba w tym rejonie jest znaczna, a częstotliwość kursowania stosunkowo wysoka - dodaje.

- Trasa jest objęta umową "utrzymaj standard". Jej stan jest przez wykonawcę na bieżąco monitorowany i wszelkie usterki są usuwane. Trasa jest objęta gwarancją do listopada 2018 roku i do tego czasu GDDKiA ma czas na zgłaszanie wykonawcy wad i usterek. Ten ma obowiązek usunąć te, które objęte są gwarancją - tłumaczy Stefańska.

Trasę Toruńską przebudowywano w latach 2009-12 pomiędzy ul. Modlińską, a Markami. Trasa została poszerzona, zbudowano także dodatkowe wiadukty, estakady oraz zjazdy. Inwestycja kosztowała 869 mln zł.

Przebudowa Trasy AK

Od 2013 roku trwa także przebudowa Trasy AK do parametrów drogi ekspresowej S8. Obejmuje ona pięciokilometrowy odcinek od ul. Modlińskiej do Powązkowskiej. W ramach prac drogowcy poszerzają m.in. most Grota. Obecnie samochody jeżdżą w obydwu kierunkach wyremontowaną już północną nitką trasy, a ekipy budowlane weszły na część południową.

Jak zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, cała przebudowa ma zakończyć się do października 2015 roku.

TRASA TORUŃSKA OTWORZONA PO REMONCIE W 2012 R.:

Trasa Toruńska otwarta
Tomasz Zieliński /tvnwarszawa.pl

ep/r