Koniec "polnych dróg" w mieście zapowiada nowa wiceprezydent

Warszawa

tvnwarszawa.plRenata Kaznowska o nowym programie

Nowa wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska zapowiada, że rozprawi się z nieutwardzonymi uliczkami, które są zmorą mieszkańców peryferyjnych dzielnic.

- Chciałabym uruchomić program dla dróg nieutwardzonych. To problem przede wszystkim dzielnic ościennych, takich jak Białołęka, Rembertów czy Wawer, gdzie wiele dróg to uliczki gruntowe, nijak nieutwardzone - zapowiedziała Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy, której w nowym rozdaniu przypadły m.in. drogownictwo, komunikacja miejska, koordynacja inwestycji, sport i rekreacja.

Program Kaznowskiej dedykowany jest przede wszystkim obrzeżom, ale będą w nim mogły uczestniczyć także inne dzielnice. - Chciałbym uruchomić ten program dla całej Warszawy. Drogi mają wyznaczać władze dzielnicy we współpracy z radnymi i mieszkańcami. Inwestycje będzie realizować według wypracowanego, jednolitego standardu miejski Zakład Remontów i Konserwacji Dróg - wyjaśniała Kaznowska.

Pieniądze mają pochodzić z oszczędności budżetowych. Pierwsze przesunięcia w Wieloletniej Prognozie Finansowej to umożliwiające mają być dokonane jeszcze w tym roku.

Technologiczne szczegóły są na razie nie znane. - Mówimy tu o standardzie lokalnej, mało uczęszczanej drogi. Wyobrażam sobie, że będzie to tłuczeń z cienką asfaltową nakładką. Będzie to na pewno rozwiązanie doraźne, które ma szybko pomóc, ale jednocześnie porządne. Będziemy szukali najwłaściwszego rozwiązania - precyzuje Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza.

Co z problemami Białołęki?

Kaznowska zapewniła też, że ma świadomość problemów komunikacyjnych, z jakimi zmagają się na co dzień mieszkańcy Białołęki. Opisywaliśmy je niedawno na tvnwarszawa.pl.

- Problem komunikacyjny dotyczy szczególnie Zielonej Białołęki. Na północy powstało wiele osiedli dużo osiedli przy wąskich, mało rozwiniętych trasach komunikacyjnych. Był pomysł na metro, mieszkańcy chcieli, żeby we wschodniej części kierowało się ulicą Głębocką na północ, ale analizy ruchu pokazały, że nie jest to możliwe. Dlatego w trybie pilnym trzeba przystąpić do prac nad rozwojem tras tramwajowych. Jeszcze w tym roku uruchamiamy analizę możliwości od strony Targówka albo Annopolu. Przygotujemy bardzo konkretne propozycje, które przedyskutujemy z mieszkańcami - zapewniła Renata Kaznowska.

b/mś