Koniec ikarusów w stolicy

Warszawa

Ikarusy znikają ze stołecznych ulic | UM
Ikarusy znikają ze stołecznych ulic | UM
Ikarusy znikają ze stołecznych ulic | UM
Ikarusy znikają ze stołecznych ulic | UM
Ikarusy znikają ze stołecznych ulic | UM
Ikarusy znikają ze stołecznych ulic | UM
Ikarusy znikają ze stołecznych ulic | UM
Ikarusy znikają ze stołecznych ulic | UM
Ikarusy znikają ze stołecznych ulic | UM
Ikarusy znikają ze stołecznych ulic | UM

Ikarusy znikają ze stołecznych ulic. Ostatni dzień listopada to zarazem ostatni dzień kursowania tych wysłużonych już autobusów. Od 1 grudnia pasażerowie będą podróżować wyłącznie pojazdami niskopodłogowymi.

- Od lat zmieniamy komunikację w Warszawie na wygodniejszą i bardziej przyjazną dla pasażerów. 1 grudnia w sposób symboliczny pożegnamy pewną epokę. Od tego dnia wszystkie autobusy, które wyjadą na stołeczne ulice, będą niskopodłogowe. To dobra wiadomość przede wszystkim dla osób starszych, matek z wózkami, a także osób niepełnosprawnych – powiedziała prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Wycofanie ikarusów miasto zapowiadało już wcześniej. W lutym 2011 r. Gronkiewicz-Waltz mówiła, że stanie się to do 2012 r. W wrześniu 2012 było ich jeszcze 98.

Do tej pory wożą one w godzinach szczytu m.in. mieszkańców Tarchomina. Można spotkać je też na liniach nocnych.

Doczekały się także wersji z klocków.

Niskopodłogowe od 1994 roku

Pierwszy niskopodłogowy autobus Neoplan 4020 wyjechał na warszawskie ulice w listopadzie 1994 r. W 2006 r. niskopodłogowe pojazdy stanowiły już połowę warszawskich autobusów. W 2010 r. było ich już 84,7 proc.

W Warszawie jest około 1850 autobusów. Od 2007 r. Miejskie Zakłady Autobusowe, największy przewoźnik autobusowy w stolicy, kupiły 811 nowych pojazdów. W lutym przyszłego roku do MZA mają trafić kolejne nowe autobusy. Wówczas nakłady inwestycyjne spółki na zakup taboru osiągną ponad 1 mld.

W stolicy testowano już nawet elektryczne autobusy.

Elektryczny autobus na linii 222
Marcin Gula /tvnwarszawa.pl

PAP/su/ran