Przygotuj się na:

ZIMA NA DROGACH

To właśnie teraz, gdy temperatura rano spada poniżej 7 stopni Celsjusza, a kolejki do warsztatów są krótkie, powinniśmy umówić się na sezonową zmianę opon.

Kończą budowę metra pod tunelem Wisłostrady

Warszawa

Korytarz północny | budowmetra.pl
Korytarz północny | budowametra.pl
Korytarz północny | budowmetra.pl
Korytarz północny | budowametra.pl
Korytarz północny | budowmetra.pl
Korytarz północny | budowametra.pl
Korytarz północny | budowmetra.pl
Korytarz północny | budowmetra.pl
Korytarz północny | budowametra.pl
Korytarz północny | budowmetra.pl
Korytarz północny | budowametra.pl
Korytarz północny | budowmetra.pl
Korytarz północny | budowametra.pl

Budowa połączenia zachodniej i wschodniej części stacji Centrum Nauki Kopernik jest na finiszu – poinformował wykonawca II linii spółka AGP Metro. Trzy korytarze pod tunelem Wisłostrady są już połączone, a zamrożony grunt w miejscu przyszłego peronu został w całości usunięty.

Do wykonania pozostało zabetonowanie fragmentu środkowego łącznika i usunięcie dwóch ścian spomiędzy korytarzy.

Najpierw skończyli korytarz północny

Korytarz północny (będą nim jeździć pociągi w stronę Woli) był wykonywany od strony zachodniej. Zrobiono płytę fundamentową, ułożono izolację przeciwwodną, zbrojenia, stalowe żebra, zabetonowano jego boki i strop. W tym czasie prace wykonywano także od strony wschodniej. Obie części połączono w całość 26 marca. - Po zaizolowaniu tego odcinka, ułożeniu zbrojenia i betonowaniu, korytarz północny jako pierwszy był gotowy – informuje AGP Metro.

Potem zajęli się korytarzem południowym

Pod koniec stycznia rozpoczęto pogłębianie korytarza południowego (dla pociągów w strone Pragi) w zachodniej części stacji. Technologia była taka sama: układania izolacji, montowane zbrojenia, betonowanie. - Niespełna trzy tygodnie później wykonane zostało połączenie pomiędzy zachodnią i wschodnią częścią korytarza – podają budowniczowie metra.

Korytarz południowy | budowametra.pl
Korytarz południowy | Korytarz południowy
Korytarz południowy | budowametra.pl
Korytarz południowy | budowametra.pl
Korytarz południowy | budowametra.pl
Korytarz południowy | budowametra.pl
Korytarz południowy | budowametra.pl
Korytarz południowy | Korytarz południowy
Korytarz południowy | budowametra.pl
Korytarz południowy | budowametra.pl
Korytarz południowy | budowametra.pl
Korytarz południowy | budowametra.pl

Korytarz środkowy zostawili na koniec

Łącznik między tunelami wykonywany był ostatni. - Jego wykonywanie polegało na usunięciu materiału spomiędzy korytarzy bocznych. Zabetonowane są już dwie z trzech części jego stropu. Po wykonaniu ostatniej, w której teraz trwa montaż zbrojenia – strop górny będzie gotowy. Jednocześnie trwają przygotowania do realizacji płyty dennej, z którą powstanie część peronu – informuje AGP Metro.

Korytarz środkowy | budowametra.pl
Korytarz środkowy | budowametra.pl
Korytarz środkowy | budowametra.pl
Korytarz środkowy | budowametra.pl
Korytarz środkowy | budowametra.pl
Korytarz środkowy | budowametra.pl
Korytarz środkowy | budowametra.pl
Korytarz środkowy | budowametra.pl
Korytarz środkowy | budowametra.pl

Zobacz także:

Spacer po stacji metra Stadion Narodowy
Urząd Miasta Warszawa
Pierwsza winda na II linii metra
Tomasz Zieliński/ tvnwarszawa.pl

b