Kolumnada na stacji metra

Warszawa

Prace w przestrzeni technologicznej | M. Żuchowski / budowametra.pl
Kolumny na peronie | M. Żuchowski / budowametra.pl
Prace w przestrzeni technologicznej | budowametra.pl
Kolumny na peronie | M. Żuchowski / budowametra.pl
Peron stacji Świętokrzyska | M. Żuchowski / budowametra.pl
Kolumny na peronie | M. Żuchowski / budowametra.pl
Prace w przestrzeni technologicznej | M. Żuchowski / budowametra.pl
Kolumny na peronie | M. Żuchowski / budowametra.pl
Prace w przestrzeni technologicznej | budowametra.pl
Kolumny na peronie | M. Żuchowski / budowametra.pl
Peron stacji Świętokrzyska | M. Żuchowski / budowametra.pl
Kolumny na peronie | M. Żuchowski / budowametra.pl

Budowniczowie metra chwalą się postępem prac w podziemiach przy Świętokrzyskiej. Kompletny jest łącznik przesiadkowy między stacjami, wydzielono też przestrzeń usługową. A na samym peronie wyłaniają się dwa rzędy kolumn.

"Kiedy ostatnio przyglądaliśmy się bliżej budowie stacji przesiadkowej pomiędzy I i II linią metra, budowniczowie przygotowywali się do zasklepienia brakującej części kondygnacji -1 po zachodniej stronie skrzyżowania ulicy Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej. Dziś cały ten fragment jest przykryty stropem i wstępnie zasypany ziemią. Poniżej znajduje się wspólna dla dwóch stacji antresola. Teraz pozostaje jedynie połączyć antresolę z korpusem stacji Świętokrzyska I linii metra. Dzięki tej operacji pasażerowie przedostaną się do jednej z dwóch stacji z tego samego poziomu obiektu" – zapewniają przedstawiciele firmy AGP Metro.

Kolumny i schody

A co jeszcze jest już gotowe? To między innymi łącznik pomiędzy peronami stacji I i II linii metra przy Świętokrzyskiej. Gotowa jest też klatka schodowa, w której będą schody ruchome i windy. Ostatnim etapem w tej części placu budowy będzie przebicie się do stacji Świętokrzyskiej I linii metra – tym razem na poziomie hali pasażerskiej.

Z pierwszej podziemnej kondygnacji stacji wydzielono już przestrzenie usługowe. A dziewiętnaście metrów pod powierzchnią rozciąga się najniższy poziom , a na nim peron pasażerski. Na jego płycie, pomiędzy rzędami kolumn znajduje się konstrukcja podpierająca jedne z najdłuższych, obok stacji Centrum Nauki Kopernik, schodów ruchomych.

Prace murarskie, tynkarskie i malarskie trwają na poziomie -2, gdzie znajduje się przestrzeń technologiczna, do której dostęp posiadać będzie jedynie uprawniony do tego personel.

WŁADZE MIASTA O BUDOWIE II LINII METRA:

O budowie II linii metra mówi Wiesław Witek, dyrektor ZTM
fot. budowametra.pl / film: Marcin Gula / tvnwarszawa.pl
Schemat rozbudowy metra w Warszawie z roboczymi nazwami stacji
Metro Warszawskie / tvn24.pl

ran//ec