Kolejne pozwolenia na rozbudowę II linii metra

Warszawa

budowametra.pl / AGP Metro Polska S.C.Rozbudowa II linii metra (zdjęcie ilustracyjne)

Wojewoda mazowiecki zatwierdził w poniedziałek projekty i udzielił pozwoleń na budowę wentylatorni i tuneli metra na Targówku.

Zakres prac, na które wojewoda wydał zgodę, obejmuje: budowę wentylatorni przy ulicy Blokowej (między Czerwińską a Kanałową) i drugiej przy Kondratowicza (na zachód od Chodeckiej) wraz z między innymi budową tuneli i przebudową układu ulic.

Planowana budowa metra na Targówku
Metro Warszawskie

Można podpisać umowę

Dzięki temu możliwe będzie podpisanie umowy z konsorcjum firm Astaldi i Gülermak, które zwyciężyły w postępowaniu na wybór wykonawcy ostatniego odcinka II linii metra na prawym brzegu. Będą mieli na to 36 miesięcy, a koszt tej inwestycji wynosi prawie 1,4 mld złotych.

W ubiegłym tygodniu wojewoda wydał zgodę na budowę dwóch stacji metra tego odcinka, to jest przystanków C19 Zacisze (pod ulicą Figara, w pobliżu skrzyżowania z Codzienną) i C21 Bródno (przy skrzyżowaniu Kondratowicza i Rembielińskiej) A w czerwcu na C20 Kondratowicza (Kondratowicza, blisko urzędu dzielnicy).

Wizualizacja wejścia na stację C21 "Bródno" | Urząd Miasta
Wizualizacja peronu stacji C21 "Bródno" | Urząd Miasta
Plan zagospodarowania terenu wokół stacji C21 "Bródno" | Urząd Miasta
Wizualizacja wejścia na stację C19 "Zacisze" | Urząd Miasta
Projekt zagospodarowania terenu wokół stacji C19 "Zacisze" | Urząd Miasta
Wizualizacja wejścia na stację C20 "Kondratowicza" | Urząd Miasta
Wizualizacja peronu stacji C20 "Kondratowicza" | Urząd Miasta
Plan zagospodarowania terenu wokół stacji C20 "Kondratowicza" | Urząd Miasta
Wizualizacja wejścia na stację C21 "Bródno" | Urząd Miasta
Wizualizacja peronu stacji C21 "Bródno" | Urząd Miasta
Plan zagospodarowania terenu wokół stacji C21 "Bródno" | Urząd Miasta
Wizualizacja wejścia na stację C19 "Zacisze" | Urząd Miasta
Projekt zagospodarowania terenu wokół stacji C19 "Zacisze" | Urząd Miasta
Wizualizacja wejścia na stację C20 "Kondratowicza" | Urząd Miasta

Metro wciąż w rozbudowie

Warszawskie metro składa się z dwóch linii. Pierwsza część drugiej została otwarta w 2015 roku, a jej budowę wsparła 776 mln euro Unia Europejska. W styczniu 2017 roku UE zainwestowała kolejne 432 mln euro w drugi etap prac. Inwestycja dotycząca II linii metra jest zlokalizowana w dzielnicach Wola i Bemowo (odcinek zachodni) oraz Targówek (odcinek wschodnio-północny).

Cała inwestycja obejmuje budowę trzech stacji na odcinku wschodnio-północnym, dwóch na odcinku zachodnim i zakup 17 pociągów. Jej całkowita wartość wynosi ponad 3,5 miliarda złotych. Niemal 2 miliardy złotych stanowi dotacja unijna. Druga linia ma zostać ukończona do 2023 roku.

Pierwszą linią metra, która w całości działa od października 2008 roku., dziennie jeździ około 500 tysięcy pasażerów. Pociągi na drugiej rozpoczęły kursowanie w marcu 2015 r. i dziennie przewożą ponad 140 tysięcy pasażerów.

ZOBACZ MATERIAŁ Z BUDOWY METRA NA PRAWYM BRZEGU:

Budują torowisko w tunelu metra na TargówekBudowa II linii metra
wideo 2/4

PAP/kz