Przygotuj się na:

WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH 2019

W najbliższy weekend wielu mieszkańców Warszawy będzie odwiedzać groby. Podpowiadamy, jak dotrzeć na cmentarze, gdzie spodziewać się zmian i utrudnień oraz którędy pojadą linie cmentarne.

Kolej w Warszawie traci pasażerów. Winne remonty i konkurencja

Warszawa

Mateusz Szmelter/ tvnwarszawa.plKolej traci pasażerów

SKM, WKD oraz KM - te spółki straciły w 2016 roku prawie 4,7 miliona pasażerów. Jak podaje rynek-kolejowy.pl, trzej stołeczni przewoźnicy znaleźli się wśród pięciu spółek kolejowych, które zanotowały spadek podróżnych.

Mimo że większość przewoźników odnotowała wzrost liczby pasażerów, trzy największe warszawskie kolejowe spółki odnotowały spadek.

Według portalu rynkek-kolejowy.pl, w 2016 roku SKM Warszawa wykonała 353 mln pociągokilometrów, co oznacza 1,86-procentowy udział w rynku. W porównaniu z 2015 odnotowano spadek udziałów o 5,9 procent. Szybka Kolej Miejska też przewiozła mniej pasażerów. Rok temu było to 23,8 mln podróżnych, zaś dwa lata temu – 25,3 mln.

Jak obliczył portal, udział SKM Warszawa pod względem liczby pasażerów rok do roku zmalał z poziomu 9,03 proc. do 8,14 proc.

Największy spadek odnotowały jednak Koleje Mazowieckie - ponad 2,4 miliona pasażerów. Najmniej podróżnych z warszawskich przewoźników straciła WKD. Do "wukadki", w porównaniu z 2015 wsiadło 770 tysięcy osób mniej.

Spadek przez remonty

W rozmowie z portalem rzeczniczka prasowa SKM tłumaczy, że spadek spowodowany jest zwiększeniem liczby kursów Kolei Mazowieckich, a także remontami torów.

- W przypadku linii S2 można to zjawisko tłumaczyć polepszeniem oferty Kolei Mazowieckich pod kątem dodatkowych połączeń w godzinach szczytu z i do stacji Warszawa Rembertów - przekonuje Magdalena Lerczak.

- W przypadku linii S9 kluczowe znaczenie miał zapewne fakt, że zamknięcia torowe na szlaku z Warszawy Gdańskiej do Warszawy Pragi, skutkujące ograniczeniami w ruchu pociągów, miały miejsce dopiero od połowy roku 2015, a w roku 2016 trwały już przez cały rok - dodała w rozmowie z Rynkiem Kolejowym.

Podobne tłumaczenie przedstawia rzecznik Kolei Mazowieckich. - Ubytek podróżnych, który zdarzył się nam po raz pierwszy w historii, to przede wszystkim efekt szeroko zakrojonych prac remontowo-modernizacyjnych - stwierdziła rzecznik KM Donata Nowakowska w rozmowie z radiem eska.

W 2017 roku planowane są kolejne remonty torów:

Remont linii obwodowej
Mateusz Szmelter/ tvnwarszawa.pl

md/r