Przygotuj się na:

ZIMA NA DROGACH

To właśnie teraz, gdy temperatura rano spada poniżej 7 stopni Celsjusza, a kolejki do warsztatów są krótkie, powinniśmy umówić się na sezonową zmianę opon.

Klimatyzacja i nowoczesne drzwi. Zmodernizowane pociągi wyjechały na tory

Warszawa

Zmodernuzowany pociąg | Koleje Mazowieckie
Zmiany w kabinach | Koleje Mazowieckie
Zmodernizowany pociąg | Koleje Mazowieckie
Zmodernuzowany pociąg | Koleje Mazowieckie
Zmiany w kabinach | Koleje Mazowieckie
Zmodernizowany pociąg | Koleje Mazowieckie
Zmodernuzowany pociąg | Koleje Mazowieckie
Zmiany w kabinach | Koleje Mazowieckie
Zmodernizowany pociąg | Koleje Mazowieckie

Dwa pierwsze pociągi Kolei Mazowieckich po modernizacji wróciły na tory. Są wyposażone między innymi w klimatyzację przedziałów pasażerskich oraz nowoczesne drzwi. Do końca tego roku pasażerów mają wozić 34 takie składy.

- Najnowsze EZT EN57AKM prezentują zupełnie nowy zakres modernizacji pojazdu. Zastosowano w nich szereg urządzeń renomowanych firm, wcześniej stosowanych tylko w nowo produkowanym taborze, np. w Elfie czy Flircie – przekonuje Czesław Sulima, członek zarządu KM. - Patrząc od strony pasażera, najistotniejszymi zmianami są klimatyzowane przedziały oraz drzwi odskokowo - przesuwne. Te dwa elementy znacząco poprawiają komfort i bezpieczeństwo podróży - twierdzi.

Ułatwienia dla niepełnosprawnych

W pojazdach, między wagonami, są drzwi wewnętrzne otwierane elektrycznie. Pociągi wyposażono również w podesty dla wózków inwalidzkich, a także miejsca, gdzie można je umocować.Dodatkowo na górnych poręczach zamontowano specjalne uchwyty. W środku znajduje się także monitoring i nowoczesny system informacji pasażerskiej. Nowością są wiatrołapy przy pomostach, podświetlane diodami typu LED. "Modernizując pojazdy, nie zapomniano też o obsłudze pociągu. Wprowadzono nowy ergonomiczny pulpit maszynisty, fotel zaopatrzony w specjalny elektryczny podnóżek, dzięki czemu łatwo jest dostosować wysokość fotela do wzrostu maszynisty oraz ustawić prawidłową pozycję siedzenia. Dodatkowo tuż za kabiną maszynisty znajduje się przedział dla kierownika pociągu" – informuje Katarzyna Łukasik z KM.Umowa na modernizację zespołów trakcyjnych przez konsorcjum firm w składzie: NEWAG S.A. oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. została podpisana w listopadzie ubiegłego roku. Zgodnie z jej zapisem do końca 2013 roku, wykonana zostanie modernizacja 34 pociągów. Wartość kontraktu to ponad 272 mln złran//ec