Jak połączyć S7 z trasą mostu? SISKOM ma propozycję

Warszawa

SISKOMWarianty połączenia tras

Eksperci ze stowarzyszenia SISKOM wzięli pod lupę planowane połączenie S7 z trasą mostu Północnego. Ostro torpedują budowę węzła komunikacyjnego przy projektowanej ul. Janickiego. - Takie rozwiązanie jest niebezpieczne i szkodliwe dla Bielan - uważa Jan Jakiel, prezes SiSKOM i proponuje: - Zbudujmy węzeł na zachód od Wólczyńskiej.

"Powiązanie trasy S7 i Trasy Mostu Północnego jest jednym z istotnych elementów Obwodnicy Warszawy, dlatego rozwiązanie zastosowane w tym miejscu będzie miało kluczowe znaczenie dla przyszłości ruchu drogowego w Warszawie i okolicach" – przekonują członkowie Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, które zajmuje się m.in. inwestycjami drogowymi.

"Niebezpieczne i szkodliwe"

Do planowania już się przymierzano. Powstał pomysł, by trasy krzyżowały się na Bielanach przez węzeł Janickiego, czyli na zachód od skrzyżowania Wólczyńskiej z Arkuszową. Takie rozwiązanie proponowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w ramach decyzji środowiskowej dla budowy S7, ale ta została uchylona przez sąd.

- Pomimo tego, warszawski samorząd planuje już zmiany w studium zagospodarowania przestrzennego na podstawie uchylonej decyzji środowiskowej. Chce połączyć planowaną trasę S7 z trasą mostu właśnie przez węzeł Janickiego, poprzez nienaturalne wygięcie trasy mostu na północny zachód - mówi Jan Jakiel, szef SISKOM-u. - Takie rozwiązanie jest niebezpieczne i szkodliwe dla Bielan, bo kierowcy skracaliby sobie przejazd od strony mostu na przykład ul. Conrada w kierunku Powstańców Śląskich - dodaje.

Węzeł Chomiczówka

Co SISKOM proponuje w zamian? Przede wszystkim rezygnację z węzła Janickiego. Skrzyżowanie obu tras znalazłoby się nieco dalej na południe – na przedłużeniu trasy mostu, na zachód od ul. Wólczyńskiej. Przez tzw. węzeł Chomiczówka. - Analiza wykazała, że wspólny węzeł trasy wylotowej na Gdańsk oraz przyszłego przedłużenia Trasy Mostu Północnego pozwoli poprawić komfort mieszkańców, dzięki zmniejszeniu ruchu spoza dzielnicy na lokalnych ulicach Bielan – argumentuje Jakiel. - Zaproponowana lokalizacja węzłów trasy S7 – z Trasą Mostu Północnego, z ulicami Czcionki i Wóycickiego oraz z ulicą Brukową w Łomiankach, kieruje ruch ponadlokalny na drogi szybkiego ruchu, pozostawiając na ulicach Bielan i Łomianek tylko ruch lokalny – dodaje.

Przekonuje też, że skrzyżowanie tras na węźle Chomiczówka może spowodować zmniejszenie ruchu na Wólczyńskiej, Conrada, Broniewskiego i Reymonta.

Za 3 miliardy?

SISKOM chce przekonać do swojego wariantu Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, która przygotowuje się do złożenia kolejnego wniosku o decyzję środowiskową dla budowy trasy S7. Jak słyszymy w GDDKiA, tworzone są na razie warianty jej przebiegu. - W czwartym kwartale tego roku planowane jest złożenie kolejnego wniosku o decyzję środowiskową - informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKIA. - Inwestycja jest przewidziana do współfinansowania w kolejnej perspektywie unijnej 2014-20 - dodaje.

Szacowany koszt inwestycji na odcinku Czosnów - Bemowo to 3 miliardy złotych.

Warianty proponowane przez SISKOM
Warianty proponowane przez SISKOM
Warianty proponowane przez SISKOM
Warianty proponowane przez SISKOM
Warianty proponowane przez SISKOM
Warianty proponowane przez SISKOM
Warianty proponowane przez SISKOM
Warianty proponowane przez SISKOM
Warianty proponowane przez SISKOM

ran//ec