Przygotuj się na:

ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI

Tegoroczne obchody Święta Niepodległości wiążą się z ogromnymi utrudnieniami. Bieg Niepodległości przetnie miasto na pół, a wzdłuż trasy marszu narodowców już od samego rana ustawione będą betonowe zapory.

Inspiro na I linii metra

Warszawa

Inspiro przechodzi testy | Metro Warszawskie
Inspiro przechodzi testy | Metro Warszawskie
Inspiro przechodzi testy | Metro Warszawskie
Inspiro przechodzi testy | Metro Warszawskie
Inspiro przechodzi testy | Metro Warszawskie
Inspiro przechodzi testy | Metro Warszawskie
Inspiro przechodzi testy | Metro Warszawskie
Inspiro przechodzi testy | Metro Warszawskie
Inspiro przechodzi testy | Metro Warszawskie
Inspiro przechodzi testy | Metro Warszawskie
Inspiro przechodzi testy | Metro Warszawskie

Rozpoczęły się testy nowych pociągów metra Insipiro na I linii metra. Pierwszych pasażerów nowoczesny skład ma przewieźć na przełomie września i października.

- Oczywiście jeśli uzyska świadectwo bezpieczeństwa - podkreśla Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego.

1 skład w miesiąc

Produkcja składów Inspiro ruszyła w lutym 2012 roku. Stolica jest pierwszym miastem na świecie, w którym będą jeździć te pociągi.

Składy z austriackiej fabryki Siemens trafiają do Nowego Sącza. Tam w fabryce Newag 120 osób pracuje przy ich montażu. Podzespoły elektryczne, a także pozostałe elementy wyposażenia są dostarczane oddzielnie.

W lipcu TVN24 odwiedziło fabrykę w Nowym Sączu. - Kompletujemy tutaj wszystkie podzespoły. Później odbywają się testy i na końcu, jeśli wszystko się powiedzie, skład trafia do Metra Warszawskiego – mówił w tedy na antenie TVN24 Jacek Langer z firmy Newag.

Jak dodał, sam pociąg jest bardzo przestrzenny i funkcjonalny dla pasażerów. – Są bardzo wygodne siedzenia. Pojazd jest przystosowany do osób niepełnosprawnych. Jest też dużo miejsca na bagaże – opowiadał.

Na montaż jednego składu pracownicy potrzebują miesiąca.

Rozmowa z przedstawicielem firmy Newag
TVN24

Pierwsze pociągi w Warszawie

Pierwszy pociąg przyjechał do Warszawy w grudniu zeszłego roku, kolejny w kwietniu tego roku.

W sumie zakupionych zostało 35 sześciowagonowych nowych pociągów, które zasilą obie linie metra. 20 składów będzie kursować na II linii metra, pozostałe na I linii. Wartość podpisanej w lutym 2011 r. umowy to 1 mld 69 mln zł netto.

Nowe pociągi różnią się od tych, które jeżdżą obecnie m.in. tym, że są jednoprzestrzenne, czyli nie trzeba będzie wysiadać z pociągu, by przejść do innego wagonu.

Zobacz przyjazd pierwszego Inspiro do stolicy:

Inspiro w Warszawie
Dawid Krysztofiński / tvnwarszawa.pl

su/par