Ikarusy w latach świetności

Warszawa

Ikarus jadący ul. Nowy Świat, lata dziewięćdziesiąte | nac
Ikarus linii 114 podczas postoju na przystanku, lata sześćdziesiąte | nac
Ikarus u zbiegu Al. Jerozolimskich i ul. Marszałkowskiej, 1964 rok | nac
Ikarus 280 linii 116 na Placu Trzech Krzyży | nac
Ikarus 280 linii M podjeżdża na przystanek, 1981-01-15 | nac
Ikarus 280 na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich i ul Emilii Plater zimą 1979/1980 r. | nac
Ikarus 280 na tle Kościoła Św. Krzyża przy ul. Krakowskie Przedmieście, lata dziewięćdziesiąte | nac
Ikarus 620 linii 107 u zbiegu ulic Chełmskiej, Belwederskiej oraz Sobieskiego, lata sześćdziesiąte | nac
Ikarus jadący ul. Nowy Świat, lata dziewięćdziesiąte | nac
Ikarus linii 114 podczas postoju na przystanku, lata sześćdziesiąte | nac
Ikarus u zbiegu Al. Jerozolimskich i ul. Marszałkowskiej, 1964 rok | nac
Ikarus 280 linii 116 na Placu Trzech Krzyży | nac
Ikarus 280 linii M podjeżdża na przystanek, 1981-01-15 | nac
Ikarus 280 na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich i ul Emilii Plater zimą 1979/1980 r. | nac

W gorące lato czy srogą zimę ikarusy woziły warszawiaków. W sentymentalną podróż w czasie autobusami, które już skończyły regularne kursowanie po stolicy, zabiera nas teraz Narodowe Archiwum Cyfrowe.

W latach 60. w centrum miasta można było zobaczyć charakterystyczne autobusy, choć wyglądały nieco inaczej, niż te, które znamy z ostatnich lat. Ikarusy były też nieodłącznym elementem krajobrazu miasta po 1980 roku. Nie ważne czy padał śnieg, czy świeciło słońce – przewoziły warszawiaków po stołecznych ulicach. W latach 90. fotograf uwiecznił je na Trakcie Królewskim.

Ich epoka w stolicy zakończyła się w miniony piątek. Ostatni ikarus zjechał do zajezdni przy ul. Stalowej o godz. 20.44. Czytaj więcej na ten temat.

TAK WYGLĄDAŁO POŻEGNANIE IKARUSA:

Robert Chojnacki, miłośnik komunikacji miejskiej
Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl
Jeden z kierowców o ikarusach
Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl

WIĘCEJ ARCHIWALNYCH ZDJĘĆ WARSZAWY NA STRONIE NAC

ran/mz