II linia metra: w 72 sekundy wyjedziemy na powierzchnię

Warszawa

Schody na drugiej linii metra | budowametra.pl
Schody na drugiej linii metra | budowametra.pl
Schody na drugiej linii metra | budowametra.pl
Schody na drugiej linii metra | budowametra.pl
Schody na drugiej linii metra | budowametra.pl
Schody na drugiej linii metra | budowametra.pl
Schody na drugiej linii metra | budowametra.pl
Schody na drugiej linii metra | budowametra.pl
Schody na drugiej linii metra | budowametra.pl
Schody na drugiej linii metra | budowametra.pl
Schody na drugiej linii metra | budowametra.pl
Schody na drugiej linii metra | budowametra.pl
Schody na drugiej linii metra | budowametra.pl
Schody na drugiej linii metra | budowametra.pl
Schody na drugiej linii metra | budowametra.pl
Schody na drugiej linii metra | budowametra.pl
Schody na drugiej linii metra | budowametra.pl

Na stacjach II linii metra Stadion Narodowy i Rondo ONZ są już schody ruchome. Na całym centralnym odcinku będzie ich w sumie 80. Przejazd najdłuższymi zajmie 72 sekundy.

Stacja Stadion Narodowy będzie mogła poszczycić się największą liczbą schodów ruchomych. Znajdzie się tu w sumie 18 sztuk tych urządzeń. Druga w tym rankingu jest najgłębsza warszawska stacja – Nowy Świat-Uniwersytet z 17 schodami. Na peron podróżni zjadą po pokonaniu 3 biegów schodów: przez poziom handlowy -1 i dalej przez -2 na sam dół.

- Tylko na stacjach Nowy Świat i Stadion Narodowy będzie prawie tyle schodów ruchomych, co na całej pierwszej linii metra – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik spółki budującej II linię.

Kolejny "schodowy" rekord padnie na Centrum Nauki Kopernik. Zostanie tu zainstalowane najdłuższe urządzenie. – W zachodniej części stacji znajdą się schody o długości 36 metrów – zapowiada Witczyński. Przejażdżka nimi trwać będzie 72 sekundy.

Gaszone gazem

Schody ruchome na centralnym odcinku II linii metra będą do siebie podobne. Takie same mają być ich szerokość (dokładnie jeden metr), szklane balustrady i elementy ze stali nierdzewnej.

Jak informuje wykonawca, w przypadku pożaru, schody gaszone będą gazem. Zastrzega, że nie powoduje on zagrożenia dla osób znajdujących się w tym czasie w pobliżu. W przeciwieństwie do wody, piany czy też proszku, gaz nie pozostawi też żadnych zanieczyszczeń.

Wszystkie schody poruszać się będą z prędkością 0,5 m/s, a uruchomią je sami podróżni, którzy wejdą na maty kontaktowe pod panelami podłogowymi.

wp/roody