Przygotuj się na:

ZIMA NA DROGACH

To właśnie teraz, gdy temperatura rano spada poniżej 7 stopni Celsjusza, a kolejki do warsztatów są krótkie, powinniśmy umówić się na sezonową zmianę opon.

II linia metra przegrywa wyścig z czasem

Warszawa

| PA Sportfot. Metro Warszawskie

Coraz mniej realny staje się termin zakończenia budowy centralnego odcinka drugiej linii metra w 2013 roku. Po wstępnej ocenie wniosków o pozwolenie na budowę II linii metra wojewoda stwierdził, że w dokumentacji znów występują liczne braki - dowiedział się portal tvnwarszawa.pl.

Wojewoda wytknął miejskim urzędnikom m.in. brak uzgodnień konserwatorskich, związanych z zagrożeniem dla obiektów zabytkowych - ustalił dziennikarz tvnwarszawa.pl. Oznacza to, że wciąż nie można bedzie rozpocząć prac przy budowie trzech kluczowych stacji: Rondo ONZ, Świętokrzyska i Dworzec Wileński.

Termin do 5 maja

Wojewoda wyznaczył również nieprzekraczalny termin 5 maja, jako ostateczny do złożenia kompletnej dokumentacji. Nieuzupełnienie dokumentów w wymaganym terminie może skutkować brakiem możliwości prawnych wydania pozwoleń na budowę, co będzie oznaczało konieczność ponownego składania wniosków.

Mieli budować latem

Budowa wszystkich stacji miała rozpocząć się latem. Opóźnienie w ich budowie oznacza również opóźnienie przy drążeniu tuneli. To ważne ze względu na technologię budowy wykorzystującą tarcze TBM, które nie powinny zatrzymywać się w połowie tuneli, a jedynie w gotowych już korpusach stacji.

Żeby zachować zaplanowany termin zakończenia wszystkich prac w październiku 2013 roku, prawomocne pozwolenia na budowę wszystkich stacji powinny być wydane już kilka miesięcy temu. Tymczasem procedura wydawania decyzji dla trzech stacji nawet się nie rozpoczęła. Po wpłynięciu uzupełnionej dokumentacji, urząd bedzie miał 65 dni na jej rozpatrzenie.

Oficjalnie nie wiedzą

Metro Warszawskie nie chce się ustosunkować do komunikatu wojewody. - Żadnego oficjalnego pisma w tej sprawie jeszcze nie dostaliśmy, więc trudno jest mi to komentować - mówi Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego.

Czytaj więcej o pozwoleniu na budowę tuneli

Maciej Czerski/mz