II linią będą jeździć samochody

Warszawa

Multicar | AGP Metro
Multicar | AGP Metro
Suwnica do transportu tubinngów i sprzętu | AGP Metro
Multicar | AGP Metro
Multicar | AGP Metro
Multicar | AGP Metro
Multicar | AGP Metro
Multicar | AGP Metro
Suwnica do transportu tubinngów i sprzętu | AGP Metro
Multicar | AGP Metro
Multicar | AGP Metro
Multicar | AGP Metro

Na rondzie Daszyńskiego pojawił się nietypowy pojazd – tzw. multikar. To pierwszy z zamówionych czterech samochodów przeznaczonych do poruszania się w tunelu metra, zanim jeszcze zostaną w nim ułożone tory.

- To specjalnie zaprojektowane do poruszaniu się w tunelu pojazdy. Ich zadaniem będzie transport załogi TBM-ów, tubingów (czyli elementów, z których zostanie zbudowany tunel) i wszelkiego potrzebnego do pracy pod ziemią sprzętu – tłumaczy Mateusz Witczyński, rzecznik spółki AGP Metro.

Multikary są wyposażone w dwie kabiny (oddzielną do jazdy do przodu i do tyłu), bo w tunelu nie będzie miejsca do wykonania zawrotki. Specjalne zawieszenie pozwala im też na jazdę po wklęsłej nawierzchni.

Samochody nie będą natomiast wywoziły wykopanej przez TBM-y z tunelu ziemi. – Urobek będzie transportowany przy pomocy taśmociągów – tłumaczy Witczyński.

Ostatnie przygotowania

"Anna" ma ruszyć już w środę w południe. Przez ostatnie dni wykonawca sprawdzał wszystkie systemu „mechanicznego kreta”. W komorze startowej czekają już ułożone tubingi. Gdy tylko TBM będzie gotowy, rozpocznie się drążenie południowego tunelu w stronę Powiśla.

Drugi TBM wyruszy około miesiąc później, a w wakacje kolejne dwa.

mjc/mz