Gdzie nowe buspasy? Analiz brak, lista topnieje

TVN Warszawa

Archiwum tvnwarszawa.plPlany dotyczące buspasów

Wciąż nie powstały szczegółowe analizy dotyczące wytyczenia nowych buspasów. Wiadomo, że niektórych wstępnie typowanych lokalizacji urzędnicy nie biorą już pod uwagę, bo - ich zdaniem - poprawiła się sytuacja na drogach.

Rok temu Zarząd Transportu Miejskiego wskazał 19 lokalizacji, w których mogłyby powstać nowe buspasy. Decyzje uzależniał przede wszystkim od wyników analiz ruchu. Okazuje się jednak, że badań wciąż nie przeprowadzono.

"Nie było zainteresowania"

- Jeżeli chodzi o Dolinę Służewiecką i al. Wilanowską, to chcielibyśmy zlecić analizę w tym roku, ale to zależy od możliwości finansowych miasta - przyznaje Wiktor Paul z biura prasowego ZTM. - Odnośnie al. gen. Chruściela "Montera" na odcinku między ulicami Kadrową i Cyrulików, nasze pierwsze zapytanie ofertowe nie spotkało się z zainteresowaniem oferentów. Ponowną próbę wyłonienia wykonawcy podejmiemy na początku 2016 roku - dodaje.

Oddalają się też analizy dotyczące buspasów w al. Prymasa Tysiąclecia, Al. Jerozolimskich, na ul. Górczewskiej oraz Raszyńskiej. Zarząd zapowiada, że zostaną przeprowadzone w ramach przygotowania czasowej organizacji ruchu dla inwestycji prowadzonych w ich okolicach. - Chodzi o rozbudowę II linii metra czy remont wiaduktu ul. Towarowej nad kolejową linią średnicową - zaznacza Paul.

"Poprawiła się sytuacja"

I przekonuje, że w przypadku innych wytypowanych ulic, nie ma pilnej potrzeby, by wytyczać buspasy. Dodaje również, że niektóre oddane w ostatnim okresie inwestycje wpłynęły na poprawę czasów przejazdu komunikacją miejską.

- Przykładem tego jest oddanie do użytku kolejnego odcinka trasy tramwajowej na Tarchomin (dot. rozważanej lokalizacji pasa autobusowego na Trasie Mostu Marii Skłodowskiej-Curie przed skrzyżowaniem z ul. Kasprowicza), al. Legionów Piłsudskiego i Polskiej Organizacji Wojskowej (dot. rozważanej lokalizacji pasa autobusowego w al. Krakowskiej na odcinku od ul. Szyszkowej do ul. Mineralnej), przebudowa al. Armii Krajowej i Mostu Grota-Roweckiego oraz uruchomienie II linii metra wraz z wprowadzeniem podstawowej organizacji ruchu na pl. Wileńskim (dot. rozważanej lokalizacji pasa autobusowego w al. Solidarności i ul. Radzymińskiej na odcinku od ul. Targowej do ul. Łodygowej) – wylicza Paul.

Jak już pisaliśmy, w najbliższych latach nie ma również co liczyć na buspas w ulicy Puławskiej. WIĘCEJ NA TEN TEMAT.

CZYTAJ TEŻ: 41 minut autobusem, 32 minuty autem. Tak podróżują warszawiacy

Wnioski po badaniu
Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl

ran/r