Garnitur, telewizor, proteza nogi. Zguby pasażerów komunikacji

Warszawa

ShutterstockŚlubny garnitur został w autobusie

Ślubny garnitur, telewizor, sztuczna szczęka czy proteza nogi - takie przedmioty pozostawili w pojazdach pasażerowie komunikacji miejskiej. Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, podróżujący najczęściej odzyskują swoje zguby.

- Pasażerowie zostawiają w pociągach różne rzeczy. To zależy od pory roku. Zimą gubią głównie ubrania - czapki, rękawiczki czy szaliki. Z początkiem września rozpoczyna się sezon na plecaki szkolne - powiedział PAP Paweł Siedlecki z Metra Warszawskiego. Wśród mniej standardowych przedmiotów znalezionych w metrze były: sztuczna szczęka, stary telewizor, piła spalinowa, a nawet proteza nogi. Przedmioty pozostawione w metrze i pociągach SKM - do stołecznego Biura Rzeczy Znalezionych przy ul. Dzielnej. Te, o których zapomną pasażerowie tramwajów i autobusów trafiają do Biura Rzeczy Znalezionych ZTM przy ul. Włościańskiej.

Zgubił garnitur przed ślubem

Pani obsługująca punkt przy ul. Włościańskiej na brak pracy nie narzeka. Często odbiera zgłoszenia o zgubionych telefonach, laptopach czy kluczach. - Kiedyś zadzwonił nawet pan młody, który we wtorek zgubił garnitur, a w sobotę miał brać ślub. Niestety, zguby nie znaleziono - opowiedziała PAP. Nie znaleziono także dwudziestoletniego pluszowego misia, który był pamiątką rodzinną.

Lepiej dzwonić, niż szukać

Większość zgubionych przedmiotów udaje się jednak odzyskać.

Jak radzą podróżnym służby miejskie, pasażer nie powinien na własną rękę szukać pojazdu, w którym pozostała zguba mógł on akurat zjechać do zajezdni lub zmienić linię. Najlepiej jest jak najszybciej zadzwonić na całodobową infolinię pod numer 801 044 484 i przekazać podstawowe informacje o pojeździe, w którym może znajdować się zgubiony przedmiot - numer linii, godzina o której pasażer jechał pojazdem, w jakim kierunku, z jakiego przystanku. Jeżeli pasażer zna nazwę przewoźnika obsługującego daną linię, dobrze, żeby skontaktował się bezpośrednio z nim. Numery telefoniczne do przewoźników są dostępne na stronie www.ztm.waw.pl.

Przekazać kierowcy

W przypadku, gdy pasażer odnajdzie rzecz zostawioną przez innego podróżnego, powinien przekazać ją prowadzącemu pojazd lub właściwemu przewoźnikowi.

PAP/b