FSO znika w oczach Handel czy samochody?

Warszawa

Hale znikają, fot
Hale znikają, fot
Hale znikają, fot
Hale znikają, fot. Marcin Gula/tvnwarszawa.pl
Hale znikają, fot
Hale znikają, fot
Hale znikają, fot
Hale znikają, fot. Marcin Gula/tvnwarszawa.pl
Hale znikają, fot
Hale znikają, fot

Każdy, kto zajrzy za płot dawnych zakładów FSO u zbiegu Trasy Toruńskiej i ul. Jagiellońskiej, zobaczy masę gruzu i zmieniające się w szkielety dawne hale. Rozbiórka jest na ukończeniu, ale władze fabryki zaznaczają, że to nie jest przygotowanie terenu pod przyszłe inwestycje.

- Rozbieramy hale, które mają 60 lat. Do niczego się nie nadają - mówi w rozmowie z tvnwarszawa.pl Krystyna Danilczyk, rzecznik prasowy Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu.

Potwierdza, że prace rozbiórkowe są już na ukończenie i dodaje, że wciąż nie wiadomo, kto później zagospodaruje teren.

Będą hale targowe?

Pond rok temu Warszawę obiegła informacja, że u zbiegu Jagiellońskiej i Trasy Toruńskiej staną hale targowe dla 2 tys. kupców. W październiku 2010 FSO podpisało przedwstępną umowę z firmą Damis i... na tym się skończyło.

- Termin tej umowy upłynął po trzech miesiącach. Na razie nie ma mowy o wpuszczeniu tam Damisu i stawianiu hal targowych – tłumaczy teraz Danilczyk.

Przedstawiciele Damisu nie tracą jednak nadziei. - Nadal uzgadniamy warunki zabudowy. We wtorek mamy spotkanie z prezesem FSO w sprawie zabudowy terenu - mówi Andrzej Rutkowski z Damis.

Pytany o szczegóły nabiera jednak wody w usta i nic więcej powiedzieć nie chce.

Tak miały wyglądać hale targowe, fot
Tak miały wyglądać hale targowe, fot
Tak miały wyglądać hale targowe, fot
Tak miały wyglądać hale targowe, fot
Tak miały wyglądać hale targowe, fot
Tak miały wyglądać hale targowe, fot
Tak miały wyglądać hale targowe, fot
Tak miały wyglądać hale targowe, fot
Tak miały wyglądać hale targowe, fot

Samochody z Azji

Los hal targowych, które miały pomieścić ok. 2 tys. kupców staje jednak pod ogromnym znakiem zapytania. Również dlatego, że FSO prowadzi rozmowy z innymi inwestorami.

- Rozmawiamy z inwestorami z Azji. Firma zajmuje się samochodami osobowymi - mówi tajemniczo rzecznik FSO.

Termin zakończenia negocjacji na razie nie jest znany.

ran/roody