Elisabetta wydrążyła drugi tunel metra pod Wisłą

Warszawa

AGP MetroTak przebijała się tarcza Krystyna tuż po wykonaniu tunelu pod Wisłą

W poniedziałek tarcza Elisabetta dotarła do stacji Centrum Nauki Kopernik – poinformował wykonawca II linii. Tym samym zakończyło się drążenie drugiego tunelu podziemnej kolejki pod dnem Wisły.

- Tarcza jest kilkanaście metrów od stacji Centrum Nauki Kopernik, czyli jest już pod bulwarem – poinformował tvnwarszawa.pl Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy spółki AGP Metro.

Elisabettcie pozostało jedynie przebicie się przez ścianę stacji. Wtedy też oficjalnie zakończy swoją pracę.

Prawie miesiąc temu drążenie pierwszego tunelu pod dnem Wisły zakończyła tarcza Krystyna. Podobnie jak Elisabetta przebijała się przez ilaste podłoże od strony dworca Wileńskiego. Początkowo obie tarcze miały wyruszyć ze stacji Powiśle. Plany pokrzyżowała sierpniowa awaria i zalanie części budowanej stacji.

Kąpiel Marii

Co z pozostałymi tarczami? Maria jest już na stacji Nowy Świat – Uniwersytet. W ciągu niespełna miesiąca, TBM pokonał najkrótszy z odcinków tunelowych II linii metra (417 metrów). Droga maszyny przez grunty na trasie Świętokrzyska – Nowy Świat odbył się bez większych przeszkód.

Teraz na kondygnacji -4 trwa oczyszczanie toru kołyskowego z materiału, który wtłoczyła na stację tarcza. Samą maszynę czeka serwis techniczny, którego zadaniem jest przygotowanie jej do kolejnej trasy. Podąży ona za Anną, której zaplecze widać jeszcze po przeciwległej stronie hali peronowej.

II linia metra

Centralny odcinek II linii metra będzie się składać z siedmiu stacji i połączy Wolę z Pragą Północ. Koszt budowy to ponad 4 mld zł. Inwestycja złapała opóźnienie. Prace miały zakończyć się jesienią 2013 roku, ale aktualny termin to koniec września 2014 r.

Schemat rozbudowy metra w Warszawie z roboczymi nazwami stacji
Metro Warszawskie / tvn24.pl

Tunelem metra pod Pragą. Zobacz film z przejazdu:

bf/b

Przejazd tunelem metra na Pradze
AGP Metro