Ekrany miały ułatwić przesiadki, ale nikt się nie zgłosił do przetargu

Warszawa

tvnwarszawa.plZTM ma pomysł na nowe wyświetlacze

Na I linii metra miały pojawić się wyświetlacze pokazujące, za ile odjadą autobusy czy tramwaje z przystanków nad stacjami. Ale jest problem: przetarg właśnie unieważniono.

"Wyposażenie stacji I linii metra w Warszawie w wyświetlacze informujące o najbliższych odjazdach komunikacji naziemnej" - pod takim hasłem ogłoszono przetarg. Miały się zgłosić firmy, które stworzyłyby koncepcję systemu. Czas miały do piątku, 27 kwietnia.

Termin minął i nie ma nikogo, kto mógłby się podjąć tego zadania. W dokumencie opublikowanym na stronie ZTM czytamy, że "nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu". Jak mówi Wiktor Paul z Zarządu Transportu Miejskiego, oznacza to, że nikt się nie zgłosił.

Przetarg został więc unieważniony. ZTM nie wyklucza rozpisania kolejnego.

Miał ułatwić przesiadki

- System ma pomóc pasażerom w podejmowaniu decyzji, co do wyboru środka komunikacji w systemie transportu publicznego, w przypadku koniecznej przesiadki czy kontynuowania podróży - tłumaczył tvnwarszawa.pl jeszcze przed unieważnieniem przetargu Michał Grobelny z ZTM.

Najpierw jednak trzeba zidentyfikować potrzeby i oczekiwania pasażerów, określić skalę przesiadek na poszczególnych liniach, w rejonie stacji metra i dokonać oceny stanu technicznego przystanku podziemnej kolejki, i komunikacji naziemnej. Na tej podstawie ma powstać opracowanie pokazujące, gdzie powinny znaleźć się wyświetlacze.

- Ich liczba będzie uwarunkowana oceną potrzeb dla konkretnej lokalizacji i wynikać będzie z analizy istniejących warunków. Dla stacji Dworzec Gdański i stacji Centrum przewidziana zostanie także możliwość wyświetlania odjazdów pociągów SKM i Kolei Mazowieckich - informował Grobelny.

Według założeń ZTM na tablicach ma wyświetlać się czas rzeczywisty, a nie rozkładowy czasu do najbliższego kursu. Gdy to jednak się okaże niemożliwe, w koncepcji mają być pokazane rozwiązania podające pasażerom odpowiednią informację.

- Koncepcja, która zostanie opracowana, związana jest ze zgłoszonymi projektami z warszawskiego budżetu partycypacyjnego. Dotyczą one stacji Słodowiec i Ratusz Arsenał. Oba staną się więc częścią większej całości - kompleksowego wyposażenia wszystkich stacji I linii metra w wyświetlacze informujące o najbliższych odjazdach komunikacji naziemnej - stwierdził Grobelny.

ZOBACZ MATERIAŁY O POSTĘPIE PRAC NA BUDOWIE METRA NA TARGÓWKU:

Budują torowisko w tunelu metra na TargówekBudowa II linii metra
wideo 2/4

ran/r