Przygotuj się na:

WOLA: ZMIANY TRAS AUTOBUSÓW

Wraz z planowanym na kwiecień 2020 roku otwarciem nowych stacji metra na Woli zmienić się muszą trasy wielu linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego pokazał plany, które będą podstawą konsultacji społecznych. Początek 10 grudnia.

Dźwigowa wreszcie otwarta

Warszawa

Dawid Krysztofiński/ tvnwarszawa.plOtwarta Dźwigowa

O 4 nad ranem Zarząd Dróg Miejskich otworzył tunel w ulicy Dźwigowej. - Wpuściliśmy tam samochody, będziemy stopniowo wpuszczać ruch autobusowy i rowerowy - mówi Adam Sobieraj, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Kierowcy mają do dyspozycji po jednym pasie w każdym kierunku. - Udostępniony jest ruch samochodowy do 10 ton, z wyjątkiem komunikacji miejskiej. Chodzi m.in. o to, żeby ograniczyć drgania - wyjaśnia rzecznik.

Prace porządkowe

Wokół tunelu trwają prace rekultywacyjne. - Chodzi o to, żeby ułożyć ziemię, posiać trawę, będą trwały też prace porządkowe - zapowiada Sobieraj

Jeszcze we wtorek rano drogowcy układali na Dźwigowej masę asflatową. Rankiem następnego dnia ulica była już przejezdna. Od czwartku Dźwigową pojadą autobusy. Cztery linie autobusowe (129, 189, 194, 716) wrócą na swoje trasy, a 197 dojedziemy do pętli ZNANA.

Linie 189, 194 i 716 wrócą na trasy podstawowe:

linia 189: SADYBA – ... – Globusowa – Dźwigowa – Powstańców Śląskich – Człuchowska – Lazurowa – OS. GÓRCZEWSKA., linia 194: PKP GOŁĄBKI – ... – Globusowa – Dźwigowa – Połczyńska – Wolska – Fort Wola – CM. WOLSKI., linia 716: PIASTÓW /OGIŃSKIEGO/ – ... – Globusowa – Dźwigowa – Połczyńska – Wolska – Fort Wola – CM. WOLSKI.,

Linia 197 - w związku przywróceniem kursowania linii 129 i rozbudową osiedli mieszkaniowych w rejonie zachodniego odcinka ul. Jana Olbrachta - zostanie skierowana na trasę: GWIAŹDZISTA – ... – Jana Olbrachta – ZNANA (powrót: Stroma – Strąkowa – Boznańskiej – Jana Olbrachta). Przystanek GWIAŹDZISTA 02 i 04 zostanie zmieniony ze stałego na „na żądanie”.

Linia zastępcza Z-9 zostanie zlikwidowana, a linia nocna N01 utrzymana na obecnie obowiązującej trasie.

Wzdłuż ulicy wytyczono też pasy dla rowerzystów. - Zostaną udostępnione na dniach po odbiorze. Inspektor musi sprawdzić czy wszystko jest w porządku – tłumaczy Sobieraj.

Była regularnie podmywana Drogowcy wracali na Dźwigową kilkakrotnie w ciągu ostatnich dwóch lat. Wszystko przez podziemne cieki wodne i wody gruntowe, których lustro jest w tym rejonie położone bardzo wysoko. Ulica była regularnie podmywana i nie miała dobrej instalacji odwadniającej. Początkowo remont miał potrwać miesiąc, szybko się jednak okazało, że to nierealne. Ulica okazała się kompletnie podmyta, a do tego przechodzi pod mostami kolejowymi z lat 50.

ran/b

Dźwigowa po otwarciu | Dawid Krysztofiński /tvnwarszawa.pl
Dźwigowa po otwarciu | Dawid Krysztofiński /tvnwarszawa.pl
Dźwigowa po otwarciu | Dawid Krysztofiński /tvnwarszawa.pl