Przygotuj się na:

WOLA: ZMIANY TRAS AUTOBUSÓW

Wraz z planowanym na kwiecień 2020 roku otwarciem nowych stacji metra na Woli zmienić się muszą trasy wielu linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego pokazał plany, które będą podstawą konsultacji społecznych. Początek 10 grudnia.

Dziury, pęknięcia. Zniszczony sufit w przejściu podziemnym przy dworcu

Warszawa

Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.plZniszczony sufit w przejściu podziemnym przy Dworcu Zachodnim

Sufit w przejściu podziemnym przy Dworcu Zachodnim w Warszawie wygląda, jakby miał się rozpaść. Według Zarządu Dróg Miejskich położone dwa lata temu panele prawdopodobnie padły ofiarą wandali.

Zdjęcia uszkodzonej konstrukcji zamieścił w mediach społecznościowych Witold Urbanowicz, dziennikarz portalu transport-publiczny.pl. "Sufit pełen dziur. Ale czego się spodziewać po montażu tak nisko podwieszanych sufitów z jakimiś wiórowymi panelami biurowymi?" - napisał na Twitterze.

Część paneli jest dziurawa, inne są połamane lub wytrącone z ram konstrukcji. - Zniszczenia widoczne są w różnych miejscach. Wiele z nich znajduje się przy wyjściu z tunelu w kierunku parku Zachodniego - opisuje Mateusz Szmelter z tvnwarszawa.pl.

Akt wandalizmu?

- Podejrzewamy, że panele zostały przez kogoś uszkodzone. Kogoś, kto prawdopodobnie szedł przejściem i uderzał w sufit. Traktujemy to jako akt wandalizmu. Wystawimy zlecenie naprawy - informuje Mikołaj Pieńkos, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Jak dodaje, drogowcy nie po raz pierwszy stykają się z takim przypadkiem. - Sufit jest niski, ale taka jest konstrukcja tego przejścia. Nie mogliśmy tego zmienić w trakcie remontu. Konieczne było zamontowanie sufitu podwieszanego, bo pod panelami biegną instalacje - tłumaczy Pieńkos.

Wyjaśnia też, że ze względów bezpieczeństwa podwieszany sufit wykonano z lekkich płyt wykorzystywanych do tego typu konstrukcji. - W takiej sytuacji nie możemy zamontować pancernego sufitu z ciężkich materiałów z obawy, by jego elementy nie spadły na przechodniów - mówi.

- Sprawa zostanie zgłoszona do odpowiednich służb - zapowiada. Przyznaje jednak, że wykrycie sprawcy może być trudne, bo w tunelu nie ma monitoringu - również ze względu na niski sufit.

Tunel po remoncie

Remont przejścia pod Alejami Jerozolimskimi odbył się ponad dwa lata temu. Oddano je do użytku w styczniu 2017 roku. Stara przestrzeń została odnowiona. Prace objęły ściany korytarza głównego, pochylnie i klatki schodowe.

Okładziny ścian zostały wykonane z kamienia, a na podłodze pojawiły się nowe płyty kamienne wraz z płytami prowadzącymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Schody prowadzące do tunelu zrobiono z bloków kamiennych. Przy okazji remontu powstało nowe odwodnienie, a stare oświetlenie zastąpiło nowe: LED-owe.

Po obu stronach tunelu wybudowane zostały też pochylnie, z których korzystać mogą osoby niepełnosprawne.

Remont przejścia podziemnego pod Alejami Jerozolimskimi kosztował 2,3 miliona złotych. Jak zaznacza Pieńkos, największą część kosztów pochłonęła budowa pochylni.

Zniszczony sufit w przejściu podziemnym przy Dworcu Zachodnim | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Zniszczony sufit w przejściu podziemnym przy Dworcu Zachodnim | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Zniszczony sufit w przejściu podziemnym przy Dworcu Zachodnim | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Zniszczony sufit w przejściu podziemnym przy Dworcu Zachodnim | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Zniszczony sufit w przejściu podziemnym przy Dworcu Zachodnim | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Zniszczony sufit w przejściu podziemnym przy Dworcu Zachodnim | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Zniszczony sufit w przejściu podziemnym przy Dworcu Zachodnim | Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl

kk/pm